Επερώτηση ΠΑΣΟΚ σχετικά με την πολιτική της Κυβέρνησης για τα ΕΛΤΑ PDF Εκτύπωση E-mail

9/12/2005

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΝΕΡΑΝΤΖΗΣ (Υφυπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών): Η Κυβέρνηση θεωρεί, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ότι σας χρωστάει χάρη, που κάνατε αυτή την επερώτηση, γιατί από τη συζήτηση επ' αυτής θα καταστεί, επιτέλους, δυνατόν να καταρριφθούν οι μύθοι και να αποσυντεθεί ο ιστός, τον οποίο εσείς, με την περισσή δεξιοτεχνία που σας διακρίνει, υφαίνετε από την αρχή που ανέλαβε η νέα διακυβέρνηση της χώρας.

Πρώτα απ' όλα, να μου επιτρέψετε να κάνω δύο παρατηρήσεις. Δύο τινά είναι ενδεχόμενο να συμβαίνουν εδώ: ή αυτά που ισχυρίζεστε είναι, εν όλω ή εν μέρει, ανακριβή, οπότε και η επερώτηση είναι δημαγωγική και κακόβουλη, ή αυτά που ισχυρίζεστε στην επερώτηση είναι, εν όλω ή εν μέρει, αληθή, οπότε, δεν μπορεί αυτά να συνέβησαν και να γεννήθηκαν, τους είκοσι μήνες που εμείς κυβερνούμε. Δεν υπάρχουν παρθενογενέσεις στο πλαίσιο λειτουργίας αυτών των οργανισμών. Θα έπρεπε να προϋπήρχαν κάποια αίτια.

ΧΡΙΣΤΟΣ ΒΕΡΕΛΗΣ: Δύσκολα τα κτίζεις, εύκολα τα χαλάς.

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΝΕΡΑΝΤΖΗΣ (Υφυπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών): Αν έχετε την καλοσύνη, κύριε Βερελή, μη με διακόπτετε. Εγώ σας άκουσα με πολλή προσοχή και το είδατε. Θα απαντήσετε. Βέβαια εσείς εξαντλήσατε και το χρόνο σας μαζί και την ανοχή μας, αλλά δεν πειράζει. Άρα, λοιπόν, θα έπρεπε τα αίτια να προϋπήρχαν, αφού δεν υφίστανται παρθενογενέσεις. Ένας όμως που αποδίδει ευθύνες, πρώτα-πρώτα πρέπει να αναδεχθεί τις δικές του. Επειδή βλέπω και κάποιους λογίους στην παρέα -και χαίρομαι αυτούς τους λογίους- να σας υπενθυμίσω τι έλεγε ο Σόλωνας: «Εύθυναν ετέρους αξιών διδόναι, και αυτός υπέχει». Παραδεχθήκατε κάποια ευθύνη εσείς; Συνέβη κάτι κακό σ' αυτό το συγκεκριμένο χώρο κατά τη διάρκεια των ημερών σας; Όχι, καθ' υμάς. Όλα λοιπόν αυτά τα καταστροφικά, αυτά τα οποία κατακρημνίζουν και κόβουν όλες τις πιθανότητες ευημερίας του Οργανισμού συνέβησαν επί των ημερών μας. Έτσι λέτε. Εσείς είστε άμεμπτοι!

Δεύτερη παρατήρηση: Ισχυρισμός αναπόδεικτος, εν τέλει δε αβάσιμος, ελέγχεται ως καταχρηστικός και αποκρούεται. Εσείς, αντί να προσφύγετε στα βασικά μεγέθη τα οποία είναι δημοσιοποιημένα, είναι υπεύθυνα και καταγράφονται από αρμόδιους φορείς, τι κάνατε; Προσφύγατε στους δικούς σας ανθρώπους. Έχετε βάλει ουκ ολίγους. Πώς τους είπατε αυτούς; Δεν κράτησα τον όρο.

ΧΡΙΣΤΟΣ ΒΕΡΕΛΗΣ: «Καλαϊτζάκια».

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΝΕΡΑΝΤΖΗΣ (Υφυπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών): Ξεχάσατε όμως τους δικούς σας, όχι απλώς επί των δικών σας ημερών, τους δικούς σας γενικά. Άρα λοιπόν τι γίνεται; Εσείς τώρα δεν προσφύγατε στα κανονικά στοιχεία που έπρεπε, γι΄ αυτό και ακούστηκαν τερατώδη πράγματα. Θα κουραστώ να τα αντικρούσω. Όπως π.χ. εκείνο, περί μεταθέσεως οκτακοσίων ατόμων, που είπε ο κ. Τσιώκας, ενώ ο πίνακας που θα του δείξω τώρα - έχω τον πίνακα εδώ, θα φέρετε και το δικό σας- και η σύγκριση με τα δικά σας μεγέθη είναι εναντίον των ισχυρισμών σας, άλλα μαρτυρεί. Ξέρετε τι μου θυμίζετε με αυτή την τακτική, να προσφεύγετε δηλαδή σε πηγές, οι οποίες δεν είναι τόσο αξιόπιστες και αντικειμενικές; Κάτι που έχει διασωθεί στο «Φιλόγελω». Κάποιος αρχαίος σχολαστικός συνάντησε κάποιον στο δρόμο και του είπε: «Άκουσα ότι πέθανες. Είναι αλήθεια;». Εκείνος του λέει: «Όχι βέβαια, αφού με βλέπεις». «Ναι -λέει- αλλά το πρόσωπο που μου το είπε ήταν πιο αξιόπιστο». Σας άρεσε; Το ξέρω. Και εμένα όταν το διάβασα μου άρεσε. Εγώ λοιπόν θα περίμενα, αντί να αραδιάζουμε αυθαιρέτως τα κέρδη που δεν πραγματοποιούνται, τις ζημιές που δεν πραγματοποιούνται, να προσφύγουμε ακριβή μεγέθη, να συμφωνήσουμε δηλαδή επί των μεγεθών. Ο κ. Βερελής είναι τεχνικής κατευθύνσεως άνθρωπος. Οι τεχνικοί είναι θετικότεροι από εμάς τους νομικούς, επομένως επί των αριθμών θα συμφωνούσαμε ευκολότερα, παρά το ότι κατά τη ρήση Γεωργίου Παπανδρέου «Οι αριθμοί ευημερούν και οι άνθρωπο δυστυχούν» πολλές φορές.

Ας δούμε τώρα μερικές από τις αστοχίες της επερωτήσεώς σας. Εγώ θα φροντίσω να απαντήσω σε όσα θίγετε στην επερώτησή σας και να κάνω και τις αναγκαίες συγκρίσεις. Ισχυρίζεστε ότι, δήθεν, Κυβέρνηση και διοίκηση των ΕΛΤΑ, διαβάζω επί λέξει, «έχουν εγκαταλείψει κάθε διαδικασία συνεργασίας, επικοινωνίας και παρέμβασης στα διεθνή ταχυδρομικά τεκταινόμενα». Στην προφορική ανάπτυξη του κειμένου της επερωτήσεώς σας αυτό δεν το άκουσα. Αυτό σημαίνει πως ή το αποτάξατε σαν το Σατανά ή το θεωρήσατε δεδομένο και προχωρήσατε. Για να δούμε λοιπόν, πράγματι επί των δικών μας ημερών είμαστε έξω από τα διεθνή τεκταινόμενα; Δεν ξέρετε, δεν μάθατε, δεν ρωτήσατε; Ο ΕΛΤΑ από το 2005 μετέχει στο διοικητικό συμβούλιο της Posteurope. Μετέχει επίσης και στο συμβούλιο της ταχυδρομικής εκμετάλλευσης της Παγκόσμιας Ταχυδρομικής Ένωσης. Δεν το μάθατε; Κατά τα άλλα μας κατηγορείτε ότι αποξενωνόμαστε από τα παγκόσμια τεκταινόμενα του ταχυδρομικού χώρου. Δεν πληροφορηθήκατε ούτε ότι, για το 2006, μέσα σε δυο μήνες δηλαδή, ο ΕΛ.ΤΑ. εξασφάλισε τη συμμετοχή του στο διοικητικό συμβούλιο της IPC, της Ένωσης δηλαδή των εικοσιτριών μεγαλυτέρων Ταχυδρομικών Οργανισμών του κόσμου; Γιατί χρειάστηκε να καταφύγετε σε αυτή την ανακρίβεια; Σας το είπα οι δικοί σας άνθρωποι στον ΕΛ.ΤΑ.; Να, γιατί λέω ότι, αντί να ισχυριζόμαστε πράγματα τα οποία πέφτουν ευκολότατα - γι' αυτό σας είπα προηγουμένως ότι εμείς είμαστε ευγνώμονες γι' αυτήν την επερώτηση- αντί να ισχυριστείτε πράγματα που μπορούν να διαπιστωθούν, ισχυρίζεστε άλλα, σαν και αυτό, ότι είμαστε δηλαδή, αποξενωμένοι.

Άλλη αποστροφή της επερώτησής σας. Διαβάζω και πάλι κατά λέξη: «Κατά καιρούς στελέχη της Κυβερνήσεως και διοικήσεως των ΕΛ.ΤΑ. μίλησαν για τη συνεργασία των ΕΛ.ΤΑ. με το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο». Αυτό δεν το αποκηρύξατε. Ασχοληθήκατε έντονα, επισταμένα, κατ΄ εξοχήν ο κ. Βερελής αλλά και άλλοι εκ των κυρίων συναδέλφων. Να απαντήσω επ΄ αυτών. Πότε άραγε και επί ποιας κυβερνήσεως αποφασίστηκε η σύμπραξη αυτών των δυο φορέων με τη μορφή που ξέρουμε; Επί των δικών σας ημερών. Είναι έτσι; Δεν το ξεχνάτε ασφαλώς. Αυτή η συνεργασία τι έγινε, γιατί καρκινοβατούσε; Γιατί ο ν. 3082/2002, ενώ προέβλεπε άμεση υλοποίηση, πέρασε έτσι; Τώρα ο κ. Βερελής εναγωνίως μας λέει: «Κάντε κάτι, επισπεύστε». Γιατί δεν το κάνατε, ενώ υπήρχε και νομοθετική επιταγή και εμπνευστής του νόμου ήταν η δική σας κυβέρνηση, θαρώ και ορισμένα συγκεκριμένα πρόσωπα από όσα εκ των αξιοτίμων συναδέλφων υποστηρίζουν την επερώτηση; Μην απευθύνεστε λοιπόν σε μας και λέτε: «Γιατί καθυστερείτε;». Αναρωτηθείτε εσείς, οι οποίοι δεν κρίνατε ότι έχετε καμιά ευθύνη - όλα έγιναν καταστροφικά επί των ημερών μας- ούτε ανταποκριθήκατε στην ανάγκη άμεσης εφαρμογής του ν. 3082. Έπρεπε λοιπόν εμείς να αναλάβουμε την σχετική πρωτοβουλία, ώστε το θέμα να προωθηθεί και να βρίσκεται πλέον - και αυτό είναι χρήσιμο για τον κ. Βερελή, ο οποίος εξέφρασε την σχετική άποψη- στο τελικό στάδιο, έτσι ώστε να αναμένεται, κατά το επόμενο δίμηνο, η αμοιβαία συμμετοχή που προβλέπει ο νόμος. Η αμοιβαία συνεργασία των ΕΛ.ΤΑ. με το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο βασίζονταν σε μία σύμβαση - είναι γνωστό αυτό- η οποία υπεγράφη από σας το 2001. Αυτή όμως η σύμβαση κρινόμενη με τα σημερινά πλαίσια και κριτήρια - αλλά, κατά πολλούς, και εξ αρχής- δεν προσέφερε στον ΕΛ.ΤΑ. τα αναμενόμενα οφέλη, αναλογικά με τη συμμετοχική του ανάπτυξη του εταιρικού προφίλ του Τ.Τ.. Γι’ αυτό τι κάναμε: Προχωρήσαμε στην επαναδιαπραγμάτευση, η οποία ολοκληρώνεται εντός των ερχόμενων εβδομάδων, με νέο πλαίσιο συνεργασίας. Δεν εγκαταλείψαμε, λοιπόν, τίποτε, δεν καθυστερήσαμε κάτι. Απλώς φροντίσαμε να καλύψουμε το χαμένο έδαφος, αυτό δηλαδή το οποίο απαλλοτριώθηκε, εξαιτίας της δικής σας καθυστέρησης. Σήμερα, οι δυο οργανισμοί βρίσκονται πολύ κοντά στην κατάρτιση μιας νέας συμφωνίας αφού εξελίσσεται η συνεργασία των ΕΛ.ΤΑ. με το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, για τη διαμόρφωση μιας αμοιβαίας επωφελούς εμπορικής συνεργασίας, με την προσφορά ανταγωνιστικών τραπεζικών προϊόντων. Μίλησε γι' αυτά, και θαρρώ σωστά, ο κ. Βερελής. Η διάθεση καταναλωτικών και στεγαστικών δανείων μέσα από το δίκτυο του ΕΛ.ΤΑ. αναμένεται να υλοποιηθεί και αυτή εντός του 2006. Καλπασμό, λοιπόν, έχουμε θα έλεγα -και αυτός αποδεικνύεται ακριβώς από τα συγκεκριμένα στάδια περί των οποίων αναφέρομαι- και όχι επιβράδυνση, ούτε καν σημειωτόν, ενώ θα ακολουθήσει, μετά απ' αυτό, και η διάθεση των τραπεζοασφαλιστικών προϊόντων. Έχει καταρτιστεί μάλιστα και τεχνικός σχεδιασμός - έχουμε προχωρήσει ακόμη πιο πολύ- για να αποκτήσουν τα ΕΛ.ΤΑ. έγκαιρα εκείνες τις δεξιότητες, που θα τα καταστήσουν ανταγωνιστικά σ' αυτήν την, απαιτητική και νέα γι' αυτόν, αγορά. Δεν μπλοκάραμε, λοιπόν, τη λύση. Αστόχησε και αυτή η σκέψη της επερωτήσεώς σας. Τρίτη αστοχία. Διαβάζω πάλι επί λέξει από την επερώτησή σας: «Ήδη σε σύντομο χρονικό διάστημα κυβέρνηση και διοίκηση κατάφεραν να δημιουργήσουν έντονα υπηρεσιακά και εργασιακά προβλήματα». Εδώ στην ποδοσφαιρική διάλεκτο - ξέρω ότι ο φίλος μου κ. Βερελής είναι φίλαθλος και νομίζω ότι υποστηρίζουμε και την ίδια ομάδα, γιατί τον βλέπω στο γήπεδο- μου πέταξε μια ωραία πάσα, ασίστ, παραγωγική και ανέφερε και μερικά ονόματα. Χαίρομαι πάρα πολύ. Ακούστε, λοιπόν, τώρα πώς εγώ εκμεταλλεύομαι αυτή την πάσα και ελπίζω να σκοράρω: Μας λέτε, λοιπόν, ότι καταφέραμε εμείς, οι διοικήσεις μας, να δημιουργήσουμε υπηρεσιακά και εργασιακά προβλήματα. Μάλιστα. Μήπως ξεχάσατε ότι διατηρήσαμε το διευθύνοντα σύμβουλο, τον δικό σας, επί δυο μήνες, δηλαδή μέχρι και το Μάιο; Εννοώ τον κ. Δραϊνάκη; Τον μνημονεύσατε. Μήπως ξεχάσατε ότι τον κ. Κυριακόπουλο ο οποίος ήταν ο προπροηγούμενος διευθύνων σύμβουλος των ΕΛ.ΤΑ., τον οποίον επιλέξατε εσείς, τον έχουμε ακόμη στο διοικητικό συμβούλιο; Μήπως παραγνωρίζετε το ότι και ο σημερινός διευθύνων σύμβουλος είχε επιλεγεί από σας, κατ' αρχήν μεν ως διευθυντής στρατηγικών μελετών και αργότερα ως γενικός διευθυντής; Ε, όλο αυτό το προσωπικό, το οποίο εσείς το είχατε επιλέξει και εσείς το εκθειάσατε, τώρα, αυτό το προσωπικό αστόχησε αιφνιδίως, κατέστη ανίκανο, κατέστη ανενεργό, ώστε πρόλαβε διαδοχικά σε είκοσι μήνες να δημιουργήσει τα εργασιακά προβλήματα και υπηρεσιακά προβλήματα, που διηγείστε; Έχω την εντύπωση πλέον ότι οδηγούμεθα σε παραλογισμό. Αντιφάσκετε και ως προς τις επιλογές σας. Ή από την αρχή αυτοί δεν ήταν χρήσιμοι, οπότε γιατί τους επιλέξατε, ή ήταν χρήσιμοι, αλλά τώρα (επειδή μερικούς απ' αυτούς τους χρησιμοποιήσαμε ή τους χρησιμοποιούμε και εμείς) κατέστησαν άχρηστοι, κατέστησαν αποδιοπομπαίοι, κατέστησαν κατακριτέοι. Λοιπόν, γι' αυτό λέω ότι θα μας βοηθήσει η επερώτηση αυτή να καταρρίψουμε τους μύθους και να εξαρθρώσουμε τον ιστό που έχετε στήσει!

Πάμε παρακάτω. Η προκλητικότητα της επερωτήσεως συνεχίζεται. Ισχυρίζεστε, επί λέξει πάντα: «Η θυγατρική εταιρεία του ΕΛ.ΤΑ. ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ» -γι' αυτήν ακούστηκαν πολλά και κατά τη συζήτηση της παρούσης επερωτήσεως- «υποβαθμίζεται σε επικίνδυνο βαθμό». Για να το δούμε λιγάκι αυτό. Η αγορά των ταχυμεταφορών είναι περιττό να τονίσω ότι είναι ιδιαίτερα σημαντική, θα έλεγα και πολυσήμαντη. Η συγκεκριμένη αγορά παρουσιάζει υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης. Χαρακτηριστικό στοιχείο αυτής είναι ο υψηλός βαθμός συγκέντρωσης στο άνω άκρο της αγοράς και η διαφαινόμενη «απορρόφηση» των υπολοίπων επιχειρήσεων, ως μελών ενός ευρύτερου, ενός εκτεταμένου δικτύου. Τα ΕΛΤΑ δραστηριοποιήθηκαν καθυστερημένα στην αγορά αυτή και γι' αυτό δεν άκουσα τίποτε, ούτε από το λαλίστατο κύριο Βερελή, ούτε από τον πρώτο εκ των εισηγητών. Μόλις το 2000 συστήθηκε λοιπόν η εταιρεία «Ταχυμεταφορές». Τι γινόταν άραγε μέχρι το 2000; Όταν η παγκόσμια αγορά γνώρισε το φαινόμενο και το μόρφωμα που λεγόταν «Ταχυμεταφορές», η ελληνική αγορά «κοιμόταν» και οι ελληνικές κυβερνήσεις «έκαναν αέρα» στον κοιμώμενο. Μόλις το 2000, λοιπόν, «ξυπνήσατε» να συστήσετε αυτήν την εταιρεία. Θα μου πείτε: «Δεν ήμουν εγώ Υπουργός». Εγώ δεν αναφέρομαι σε σας, κάθε άλλο μάλιστα. Όταν ιδρύθηκε, λοιπόν, αυτή η θυγατρική εταιρεία, δραστηριοποιούνταν στην αγορά - ακούστε το, μάθετέ το ή θυμηθείτε το- περίπου διακόσιες εταιρείες. Όταν εμείς αργά «ξυπνήσαμε» - εσείς δηλαδή- ήδη είχαν «ξυπνήσει» άλλες διακόσιες εταιρείες οι οποίες κινούντο, η δε εμπορική λειτουργία της εταιρείας μας αυτής άρχισε, μόλις το Γενάρη του 2001. Λειτούργησαν οι «Ταχυμεταφορές» καθυστερημένα, ενώ είχαν ήδη αναπτυχθεί και άλλες, όμως κατά τη διάρκεια του 2004 με ενέργειες, τόσο της νέας πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου, όσο και της νέας διοίκησης, η εταιρεία όχι μόνο δεν υποβαθμίστηκε, όπως χορωδιακά όλοι εδώ αποδώσατε, αλλά πέτυχε ανάπτυξη κατά 35%. Το τονίζω, «Ταχυμεταφορές» 2004, ανάπτυξη 35%, όταν η ανάπτυξη της λοιπής αγοράς «έτρεχε» με 10%. Αν αυτό σημαίνει, εκ μέρους της νέας διακυβέρνησής μας, οπισθοδρόμηση, αν σημαίνει «βούλιαγμα», αν σημαίνει περιθωριοποίηση, δεν έχετε παρά να κοιτάξετε τους αριθμούς. Η αγορά «έτρεχε» με 10% κι εμείς έχουμε 35%. Επίσης, αυξήσαμε την παραγωγικότητα κατά 29% και ανεβάσαμε το μερίδιό της στην αγορά των ταχυμεταφορών σε διψήφιο αριθμό. Αυτή είναι η αμέλειά μας, αυτή είναι η αδιαφορία μας. Αν αυτές οι αυξήσεις των δεικτών σημαίνουν αδιαφορία, τότε ποιο είναι το ενδιαφέρον, ποια είναι η στοργή, ποια είναι η επιμέλεια; Ειδικότερα, το μερίδιο της αγοράς αυξήθηκε, από το 5% που ήταν το 2002 σε 12% το 2004, με αποτέλεσμα να κατέχει σήμερα την τρίτη θέση στον κλάδο.

Τώρα θα σας αναφέρω μερικά οικονομικά στοιχεία για να σας επικυρώσω τον ισχυρισμό μου ότι ρωτήσατε τους ανθρώπους σας και δεν είδατε τα στοιχεία. Επίσημα, καθαρά αποτελέσματα: 2002, 3.931.910. 2003 -δική σας διακυβέρνηση- 100.915,27. 2004, 614.845. Μετά ταύτα, τι θέλετε να πούμε; Μία πολύ έντιμη και θαρραλέα λύση θα ήταν να πείτε «αποσύρουμε αυτό το κομμάτι της επερωτήσεως», για να μη σας πω ότι πρέπει να την αποσύρετε όλη. Είναι για απόσυρση. Ας προχωρήσουμε όμως περαιτέρω για την εταιρεία των «Ταχυμεταφορών». Συνεχίζει και το 2005 την ανοδική της πορεία και η προοπτική είναι ότι τα κέρδη αναμένεται να φθάσουν και να υπερβούν το ποσό των 700.000 ευρώ, όταν, όπως σας είπα, επί των ημερών σας, το 2003, ήταν μόλις 100.000.000 ευρώ. Για την Κυβέρνηση λοιπόν και τον ΕΛΤΑ, είναι στρατηγικής σημασίας η ταχεία, βιώσιμη και ευέλικτη ανάπτυξη της θυγατρικής του εταιρείας. Αποτελεί στόχο των «Ταχυμεταφορών» να κατακτήσουν, εντός της επόμενης τριετίας, ηγετική θέση στην αγορά. Αποδεχόμαστε την έκκλησή σας, κύριε Βερελή, να το φροντίσουμε και να το προσέξουμε αυτό. Αυτό κάνουμε από την αρχή. Το κάνουμε μάλιστα -έτσι λένε- κατά τρόπο αποδοτικότερο απ' ό,τι επί των ημερών σας. Είμαι βέβαιος ότι θα συμφωνήσετε, και μάλιστα, με ευχαρίστηση, αφού δικό σας «τέκνο» ήταν, μια που έστω καθυστερημένα επί των ημερών σας συστήθηκε αυτή η εταιρεία. Έτσι, λοιπόν, παράλληλα με την αξιοποίηση του δικτύου των ΕΛΤΑ προωθείται και η ανάπτυξη ενός συμπληρωματικού δικτύου αυτόνομων καταστημάτων και πρακτορείων της εταιρείας «Ταχυμεταφορές» και πρακτορείων. Ταυτόχρονα, με την ανάπτυξη των πρακτορείων δρομολογείται ο ανασχεδιασμός του δικτύου διαβιβάσεων, προκειμένου να επιτευχθούν οι παρακάτω στόχοι: Βελτίωση του «cut off time», εξυπηρέτηση αναγκών και το Σάββατο και γενικότερη βελτίωση της αξιοπιστίας και του δικτύου διαβιβάσεων. Πάντως, αυτές οι επιλογές που σήμερα διερευνώνται έχουν απασχολήσει και στο παρελθόν και ειδικότερα με τη Δ.Ε.Α. 34/25.9.05 της Διυπουργικής σας Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων –έτσι για να μη ξεχνιόμαστε, επειδή άκουσα ότι πάμε να την ξεπουλήσουμε και να τη δώσουμε στο μεγάλο κεφάλαιο, ο κ. Αντωνακόπουλος ανέφερε κάποια μαρξιστικά κατάλοιπα εκεί, είχα καιρό να τα ακούσω και παραξενεύτηκα που τα άκουσα- είχε αποφασιστεί η εκπόνηση μελέτης για εναλλακτικές μεθόδους ιδιωτικοποίησης της εταιρείας. Η απόφαση αυτή επιβεβαιώνεται και σήμερα. Άρα, λοιπόν, κάθε άλλο παρά ευτύχησε ο ισχυρισμός σας σχετικά μ' αυτό το θέμα.

Και συνεχίζω την αλιεία μαργαριταριών από τον αγρό της επερωτήσεώς σας. Μας κατηγορείτε επίσης για ελλείψεις προσωπικού. Μάλιστα, ο κ. Τσιόκας μας ρώτησε γιατί το κάνουμε τώρα -έκανε κάτι συνειρμούς ωραίους, ακροβατικούς- γιατί κάνουμε τώρα τις προσλήψεις και γιατί δεν τις κάναμε πρώτα και ότι θέλουμε να καταργήσουμε και να καταστρατηγήσουμε το Α.Σ.Ε.Π. κ.λπ.

ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΤΣΙΟΚΑΣ: Πείτε για την προφορική συνέντευξη.

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΝΕΡΑΝΤΖΗΣ (Υφυπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών): Αφήστε το, δεν θα μου υποδείξετε και τι θα πω. Έτσι δεν είναι; Με την άδειά σας πάντα! Εγώ απαντώ σε συγκεκριμένα εδάφια της επερωτήσεώς σας, ένα προς ένα. Λυπάμαι που σας φέρνω σε δύσκολη θέση. Ας προσέχατε προτού τη συντάξετε. Ας προσέχατε. Ας δούμε τώρα οι ελλείψεις προσωπικού, για τις οποίες μας κατηγορείτε, πώς αντιμετωπίζονται από εμάς.

ΧΡΙΣΤΟΣ ΒΕΡΕΛΗΣ: Για την «ΕΡΓΟΣΕ» να μας πείτε.

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΝΕΡΑΝΤΖΗΣ (Υφυπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών): Θα μιλήσουμε και γι' αυτή, όποτε θέλετε. Κάντε επερώτηση. Εγώ θα ζητήσω παράταση του χρόνου, κάντε μου όσες διακοπές θέλετε. Δεν χάνω καθόλου, μα καθόλου τον ειρμό μου. Αυτό άλλωστε είναι γνωστό, οπότε μπορείτε να μου πείτε ό,τι θέλετε. Επιτρέπω κάθε διακοπή. Για το ποιοτικό μέρος, λοιπόν, πραγματοποιούνται προγράμματα εκπαίδευσης και κατάρτισης προσωπικού. Επιπροσθέτως, σχεδιάζονται και αναμένεται να εφαρμοστούν σύγχρονα συστήματα διοίκησης ανθρωπίνου δυναμικού. Ποια είναι τα αποτελέσματα, οποία επιδιώκουμε και τα οποία αρχίζουν να εμφανίζονται από την υλοποίηση του έργου; Η ταχεία αντιμετώπιση των αλλαγών από το προσωπικό, η αύξηση της απόδοσης των εργαζομένων, η απόκτηση τεχνογνωσίας στις θεματικές ενότητες. Επίσης, σε σύντομο χρονικό διάστημα, πρόκειται να εφαρμοστεί το νέο οργανόγραμμα των ΕΛ.ΤΑ., το οποίο κεφαλαιοποιεί τις εμπειρίες του ισχύοντος οργανογράμματος και απαντά στις απαιτήσεις, τόσο του νέου εσωτερικού περιβάλλοντος, όπως διαμορφώνεται από τις νέες μεγάλες επενδύσεις αυτοματοποίησης, όσο και του εξωτερικού περιβάλλοντος . Όσον αφορά τώρα το ποσοτικό μέρος που σας ενδιαφέρει, το τακτικό προσωπικό των ΕΛ.ΤΑ. σήμερα ανέρχεται στα δέκα χιλιάδες επτακόσια πενήντα άτομα. Συμφωνούμε, κύριε Τσιόκα, έτσι δεν είναι; Τα όποια κενά αντιμετωπίζονται με πλήρη επάρκεια, διασφαλίζοντας την ομαλή λειτουργία του οργανισμού. Εξάλλου, ήδη έχει δρομολογηθεί η πρόσληψη εννιακοσίων ατόμων, ενώ η πρώτη προκήρυξη θα δημοσιευθεί το αμέσως προσεχές διάστημα. Γνωρίζω ότι δεν αισθάνεστε καλά μ' όλους αυτούς τους αριθμούς, αλλά είμαι υποχρεωμένος να ακινητοποιήσω τις αιτιάσεις σας. Μιλήσατε, κύριε Τσιόκα, για μεταθέσεις οκτακοσίων ατόμων. Κατά κακή σας τύχη πάλι ανατρέπουν τον ισχυρισμό σας τα επίσημα στοιχεία. Το 2002, λοιπόν, κύριε Τσιόκα - κυβέρνηση ΠΑ.ΣΟ.Κ.- έγιναν μεταθέσεις σε πεντακόσια εβδομήντα οκτώ άτομα. Το 2003, κύριε Τσιόκα - κυβέρνηση ΠΑ.ΣΟ.Κ.- έγιναν μεταθέσεις οκτακοσίων πέντε ατόμων. Το 2004 - δικές μας ημέρες- έγιναν μεταθέσεις πεντακοσίων είκοσι ατόμων, σημαντικά λιγότερες. Και το 2005, μέχρι και το Σεπτέμβριο, έγιναν μόνο τριακόσιες πενήντα έξι μεταθέσεις. Συγκρίνετε τις οκτακόσιες πέντε μεταθέσεις του προεκλογικού έτους 2003 της δικής σας κυβερνήσεως, με τις τριακόσιες πενήντα έξι που έχουμε κάνει εμείς μέχρι σήμερα. Να, γιατί λέω ότι, αντί να προσφύγετε και να προστρέξετε στα επίσημα στοιχεία τα οποία υπάρχουν, εσείς πήγατε στους δικούς σας ανθρώπους που είναι πολύ δυνατοί και με διακλαδώσεις μέσα στον οργανισμό αλλά όχι αξιόπιστοι.

Αφού τώρα πλέον το υλικό επί του οποίου στηρίχθηκε η ερώτησή σας απέμεινε διάτρητο, ας δούμε τώρα τις αιτιάσεις. Μας λέτε ότι, δήθεν, δεν έχουμε πολιτική ανάπτυξης των ταχυδρομείων - πρώτη αιτίαση της επερώτησής σας. Για να δούμε, λοιπόν. Στην κρίσιμη αυτή, για την ταχυδρομική αγορά, περίοδο, αποτελεί στρατηγική μας επιλογή η ανάπτυξη των ΕΛ.ΤΑ., η οποία επιτυγχάνεται με τέσσερις βασικούς άξονες, που έχουμε υιοθετήσει και διαπνέουν το αναθεωρημένο στρατηγικό και επιχειρησιακό σχέδιο 2005-2007: Γιατί μας κατηγορείτε άραγε; Εάν πετάγαμε όλο το σχέδιό σας στην άκρη θα μας λέγατε: «λειτουργείτε δημοκοπικά». Εάν κρατήσουμε το κομμάτι αυτό του σχεδίου σας και το αναθεωρήσουμε και το επικαιροποιήσουμε, εξακολουθείτε να διαμαρτύρεστε. Μα, επιτέλους, τι θέλετε; Διαλέξτε τι θέλετε από τα δύο. Κοιτάξτε, λοιπόν, τις αρχές του αναθεωρημένου, του επικαιροποιημένου στρατηγικού μας σχεδίου για την περίοδο 2005-2007: Παροχή υπηρεσιών υψηλής ποιότητας. Ανταγωνιστική λειτουργία, με έμφαση στον έλεγχο του κόστους παραγωγής. Η εύλογη ανησυχία του κ. Βερελή και η έκκλησή του για περισσότερο ανταγωνισμό, η οποία μας βρίσκει απολύτως σύμφωνους, -άλλωστε είμαστε και υποχρεωμένοι λόγω και των κοινοτικών δεδομένων- αυτή ενσαρκώνεται ανάγλυφα και φαίνεται πολύ παραστατικά από το αναθεωρημένο σχέδιο. Τρίτος στόχος αυτού του αναθεωρημένου σχεδίου είναι η διαφοροποίηση του τμήματος εσόδων μέσα από τη μεγίστη δυνατή αξιοποίηση του μεγάλου δικτύου καταστημάτων. Τέταρτος στόχος μας είναι η επιδίωξη συνεργασιών και στρατηγικών συμμαχιών για την ανάπτυξη κρίσιμων τομέων της ταχυδρομικής αγοράς, όπως τα logistics. Την περίοδο, λοιπόν, αυτή υλοποιείται το μεγαλύτερο επενδυτικό πρόγραμμα στην ιστορία των ΕΛ.ΤΑ., το οποίο ξεπερνά τα 250.000.000 ευρώ. Ελπίζω η κ. Αντωνίου να μην φεύγει επειδή δεν άντεξε.

ΤΟΝΙΑ ΑΝΤΩΝΙΟΥ: Έχω τρελαθεί με τα «θα». Θα περίμενα να μας πείτε κάποιο σχεδιασμό.

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΝΕΡΑΝΤΖΗΣ (Υφυπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών): Αστειεύομαι. Τι περιλαμβάνει, λοιπόν, αυτό το μεγαλύτερο επενδυτικό πρόγραμμά μας; Περιλαμβάνει τη δημιουργία δικτύου αυτοματοποιημένων κέντρων διαλογής στην Αττική, στη Θεσσαλονίκη και στην Πάτρα, την επέκταση της αυτοματοποίησης στο σύνολο σχεδόν των ταχυδρομικών καταστημάτων, την επέκταση του Κεντρικού Πληροφοριακού Συστήματος από το 2006, τη δημιουργία σταθμών για την εξυπηρέτηση του πολίτη σε εκατόν πενήντα σημεία, την ενσωμάτωση στο ταχυδρομικό έργο νέων τεχνολογιών πληροφορικής, όπως της υπηρεσίας του υβριδικού Ταχυδρομείου. Επίσης την εισαγωγή νέων τεχνολογιών παρακολούθησης και εντοπισμού της διακινούμενης αλληλογραφίας. Και πάμε στη δεύτερη αίτηση, ότι δηλαδή δεν έχουμε δήθεν πολιτική για την ανάκαμψη. Εδώ έχει πολύ μεγάλη σημασία να αποδειχθεί η οικτρά πλάνη σας. Έχω άλλον επίσημο πίνακα, κοινώς άσο στο μανίκι. Κέρδη περιόδου –επίσημα, κύριε Βερελή- ενδεκάμηνο του 2004: 3.621.701 ευρώ. Ενδεκάμηνο του 2005, αυτό που διανύουμε τώρα: 7.226.250 ευρώ. Τι σημαίνει αυτό; Ο υπερδιπλασιασμός των κερδών, μέσα σε μια εναλλαγή ενός χρόνου, αποτελεί άραγε οπισθοδρόμηση, αποτελεί καταβαράθρωση, όπως είπατε οι περισσότεροι από σας, όταν αναφερθήκατε σ' αυτό το σημείο; Όχι βέβαια! Θέλω να μιλήσω και λίγο για τους δείκτες ποιότητος, γιατί μέχρι εκεί έφθασε η ιστορία αυτή. Η δε κ. Χριστοφιλοπούλου, στο πλαίσιο της αγνοίας της, εξέλαβε την εξέταση εκ μέρους της Εθνικής Επιτροπής -είναι χρήσιμο αυτό, ακούστε το, θα πληροφορηθείτε κιόλας κάτι που δεν ξέρετε- εξέλαβε την ακρόαση της Εθνικής Επιτροπής των Ταχυδρομείων, της Ε.Ε.Τ.Τ., ως έγκληση και κλήση προς απολογία. Απολογήθηκε -λέει ο ΕΛ.ΤΑ.- γιατί έχει κακή ποιότητα. Κυρία Χριστοφιλοπούλου, δεν έγινε γι' αυτόν το λόγο.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Σας είπε μπράβο!

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΝΕΡΑΝΤΖΗΣ (Υφυπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών): Ακούστε, τέλος πάντων, για να μάθετε. Δεν είναι κακό. Η Ε.Ε.Τ.Τ. καλεί κάθε χρόνο τους Οργανισμούς, οι οποίοι υπάγονται στην αρμοδιότητά της, να εξηγήσουν γιατί δεν έπιασαν τους στόχους της.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Ξέρω τι σας είπε η Ε.Ε.Τ.Τ..

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΝΕΡΑΝΤΖΗΣ (Υφυπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών): Ακούστε. Αυτό το ξέρετε. Να σας πω κάτι που δεν ξέρετε. Σας λέω λοιπόν ότι δεν ξέρετε. Ακούστε γιατί. Το 2002 ήταν κυβέρνηση το ΠΑ.ΣΟ.Κ.. Ο στόχος σας ήταν 77% και πιάσατε 48%. Το 2003, ο στόχος σας ήταν 82% και πιάσατε 58%. Τι να προσέχουμε; Το 2004, ο στόχος ήταν 85% και πιάσαμε 66%. Και το 2005 ο στόχος μας ήταν 85%, αλλά πιάσαμε 69%. Δηλαδή πιάσαμε το μεγαλύτερο ποιοτικό δείκτη απ' όλες τις δικές σας περιόδους. Εσείς το 2002 είχατε 48% και εμείς φθάσαμε στο 69%. Να γιατί λοιπόν η Ε.Ε.Τ.Τ. μας εγκάλεσε. Μας εγκάλεσε, διότι ο στόχος ήταν 85% -πάντοτε οι στόχοι είναι υψηλοί- και εμείς καταφέραμε να πιάσουμε μόνο 69%, κάτι που δεν πιάσατε εσείς! Επειδή έχω ξεπεράσει το χρόνο, θα απαντήσω στο τέταρτο σημείο της επερωτήσεώς σας, σχετικά με την απορρόφηση, στη δευτερολογία μου, οπότε θα δώσω και μερικές απαντήσεις σε κάποιες χρήσιμες παρατηρήσεις των συναδέλφων. Ευχαριστώ.

Δευτερολογία

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Σωτήρης Χατζηγάκης): Ευχαριστούμε, κυρία Αντωνίου. Ο κύριος Υπουργός έχει το λόγο.

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΝΕΡΑΝΤΖΗΣ (Υφυπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών): Υποσχέθηκα ότι θα μιλήσω για το τέταρτο σκέλος της επερωτήσεως, για το οποίο δεν πρόλαβα να μιλήσω στην πρωτολογία μου και το οποίο αφορά το επιχειρησιακό πρόγραμμα της Κοινωνίας της Πληροφορίας. Στα ΕΛ.ΤΑ. έχουμε ενεργοποιήσει το 100% των συγχρηματοδοτούμενων έργων. Ο βαθμός της απορρόφησης, μέχρι σήμερα, ανέρχεται σε ποσοστό 25% των εντεταγμένων έργων, τα οποία εμφανίζουν μεγάλη ωριμότητα, δεδομένου ότι το 56% αυτών βρίσκεται σε φάση υλοποίησης και το 44% αυτών βρίσκεται σε φάση διενέργειας των σχετικών διαγωνισμών. Ειδικότερα, μέχρι σήμερα, έχουν ενταχθεί στο Γ΄ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης και υπό τον τίτλο «Κοινωνία της Πληροφορίας», τα ακόλουθα έργα: Το αυτοματοποιημένο κέντρο διαλογής Αττικής και το κέντρο αεροπορικού ταχυδρομείου. Το αυτοματοποιημένο κέντρο διαλογής Θεσσαλονίκης και Πάτρας. Η επέκταση ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος οικονομικών και διοικητικών εφαρμογών. Το υβριδικό ταχυδρομείο. Η δημιουργία σταθμών για την εξυπηρέτηση του πολίτη. Ο εξοπλισμός αυτοματοποίησης ταχυδρομικών καταστημάτων. Το λογισμικό αυτοματοποίησης ταχυδρομικών καταστημάτων. Οι δράσεις κατάρτισης, συνδεδεμένες με επενδύσεις. Έτσι, λοιπόν, και σε αυτό το σημείο ολοκληρώθηκε η απάντησή μου.

Τώρα θέλω να τοποθετηθώ λιγάκι σε μερικές από τις παρατηρήσεις που έκαναν στη δευτερολογία τους οι κυρίες και κύριοι συνάδελφοι. Μας είπε ο κ. Τσιόκας ότι δεν μιλάμε για το παρόν. Μα, όλα αυτά τα στοιχεία που επικαλούμαι αναφέρονται στο 2005. Αν δεν απατώμαι το 2005 ως έτος χρήσης είναι παρόν. Δεν καταλαβαίνω πώς διαπιστώσατε ή ψηλαφίσατε την ύπαρξη κενού, όταν εγώ κατά κόρον επιχειρηματολόγησα, και μάλιστα με καταστάσεις. Άλλο εάν εσείς υποστηρίζετε ότι αυτά τα στοιχεία δεν είναι ακριβή. Αυτό είναι μία άλλη θεώρηση. Αλλά πάντως δεν δικαιούστε να μας λέτε ότι δεν αναφερθήκαμε στο παρόν, αφού καταστάσεις επικαλούμαι. Είπατε, επίσης και κάτι άλλο. Είπατε ότι εσείς κάνατε μεταθέσεις με προκηρύξεις. Δεν είναι έτσι. Λυπάμαι που πρέπει να σας το επισημάνω. Οι μεταθέσεις στα ΕΛ.ΤΑ., και επί των ημερών σας και επί των ημερών μας, είναι δύο κατηγοριών. Η μία αφορά εκείνες που γίνονται κατ’ αίτηση και η δεύτερη εκείνες που γίνονται για υπηρεσιακούς λόγους. Σ' αυτές που ήταν για υπηρεσιακούς λόγους, τους αλλάξατε τα φώτα εσείς. Σας ανέφερα τα στοιχεία. Μισό λεπτό, κύριε συνάδελφε. Καταλαβαίνω την αγωνία σας, κύριε Στρατάκη, αλλά ακούστε με πρώτα. Το 2003, λοιπόν, κύριε Τσιόκα, είχατε κάνει οκτακόσιες πέντε μεταθέσεις για υπηρεσιακούς λόγους. Και ξέρετε πώς μεθερμηνεύεται η φράση «υπηρεσιακοί λόγοι», να μην την πω εδώ. Εμείς, μέχρι σήμερα, κάναμε τριακόσιες πενήντα έξι. Τώρα τι γίνεται με αυτό που εσείς λέτε προκήρυξη. Όταν, λοιπόν, γινόντουσαν αυτές οι μεταθέσεις κανονικά στο τέλος του έτους, όταν υπήρχαν κενές θέσεις και επρόκειτο να προσληφθεί προσωπικό, τότε τους έλεγαν: δηλώστε μας τον τόπο καταγωγής σας και πείτε μας, εάν θέλετε να πάτε πουθενά. Αυτό δεν είναι προκήρυξη. Πρώτον, λοιπόν, είναι λάθος αυτό που είπατε και, δεύτερον, ότι αυτό γίνεται αφού λειτουργήσουν οι δύο άλλες θεσμοθετημένες κατηγορίες, τύποι μεταθέσεων, δηλαδή, εκείνες κατ' αίτηση και εκείνες για υπηρεσιακούς λόγους.

ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΤΣΙΟΚΑΣ: Πείτε μία.

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΝΕΡΑΝΤΖΗΣ (Υφυπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών): Το 2003, που ήταν προεκλογική χρονιά, η τότε κυβέρνησή σας έσπασε ρεκόρ. Έχουν καταγραφεί οκτακόσιες πέντε μεταθέσεις για υπηρεσιακούς λόγους. Προχωρώ τώρα σε κάποια άλλα σημεία, τα οποία είπατε, κύριε Τσιόκα. Λέτε ότι εμείς δεν καταφερθήκαμε κατά των στελεχών. Δεν ξέρω, ελληνικά μιλάμε όλοι και ελληνικά καταλαβαίνουμε όλοι. Δεν καταφερθήκατε προσωπικά κατά των στελεχών, ισχυριστήκατε, όμως και το γράψατε ότι κατά τη διάρκεια αυτή δημιουργήθηκαν προβλήματα εργασιακά και υπηρεσιακά, σε σύντομο χρονικό διάστημα. Όταν, λοιπόν, σε έναν οργανισμό επιβλέπει ή προϊσταται ένα πρόσωπο κατά του οποίου εσείς δεν στρέφεστε, αλλά επικαλείστε τη δημιουργία, κατ' αυτήν τη διάρκεια της υπηρεσίας του, υπηρεσιακών προβλημάτων, τι άλλο θέλετε να πείτε; Αυτό σημαίνει ότι το πρόσωπο αυτό αιφνιδίως από επαρκές -γιατί το είχατε επιλέξει και θα ήταν επαρκές- κατέστη ανεπαρκές. Να απαντήσω τώρα στην κ. Χριστοφιλοπούλου. Λυπάμαι που έφυγε. Είπε ότι δήθεν εμείς αναφερόμαστε στην παρελθοντολογία και ότι για όλα φταίει το ΠΑ.ΣΟ.Κ.. Εγώ δεν είπα τίποτα τέτοιο. Αντίθετα, είπα ότι εμείς πήραμε το δικό σας πρόγραμμα και το αναθεωρήσαμε και το επικαιροποιήσαμε. Άρα αυτό δεν σημαίνει ότι εγώ το πέταξα στο καλάθι των αχρήστων το πρόγραμμα που είχατε κάνει. Είπα ότι το πρόγραμμα που έγινε το 2000-2001 δεν μπορούσε να εφαρμοσθεί σήμερα και διότι εμείς είχαμε διαφωνίες σε κάποια σημεία αλλά και διότι είχε παρέλθει χρόνος και είχαν μεταβληθεί οι συντεταγμένες εντός των οποίων εκινείτο.

Η κ. Χριστοφιλοπούλου μίλησε για δικολαβισμό. Φαντάζομαι ότι δεν αντιλαμβάνεται σωστά τι εστί δικολάβος. Γι' αυτό δεν θέλω να απαντήσω καθόλου. Κατέκρινε το ότι οι υπηρεσίες μου φέρνουν στοιχεία. Μα, τι άλλο έπρεπε να γίνει; Είναι καινούργια στο Κοινοβούλιο και δεν το ξέρει. Ο Υπουργός δεν μπορεί να γνωρίζει τα στοιχεία. Όταν εδώ ήταν ο κ. Βερελής, που κάθισε τέσσερα χρόνια στο Υπουργείο, είχε από πίσω του τους υπηρεσιακούς παράγοντες και αντέκρουαν. Δεν καταλαβαίνω γιατί αυτό έπρεπε να αποτελέσει πηγή επισημάνσεως και σημείο τριβής για την κ. Χριστοφιλοπούλου. Επίσης η κ. Χριστοφιλοπούλου μίλησε για γραμματοθυρίδες. Μα οι γραμματοθυρίδες δεν είναι αντικείμενο της παρούσης επερωτήσεως. Όπως δεν είναι και η «ΕΡΓΟΣΕ» για την οποία μίλησε η κ. Αντωνίου. Οι επερωτήσεις έχουν ένα ορισμένο αντικείμενο. Δεν είναι δυνατόν στα πλαίσια μιας επερωτήσεως (Θόρυβος στην Αίθουσα) Έτσι είπαμε; Να σηκώνεστε να διακόπτετε; Για σταθείτε. Άρα δεν απαντήσαμε στην κ. Χριστοφιλοπούλου για τις γραμματοθυρίδες, γιατί δεν υπάρχουν ως αντικείμενο μέσα στην επερώτηση. Δεν απαντήσαμε στην κ. Αντωνίου για «ΕΡΓΟΣΕ» και για όλα τα άλλα διότι δεν είναι αντικείμενο της παρούσης επερωτήσεως. Αυτό είναι αντικείμενο μιας άλλης επερωτήσεως που μπορούν και πρέπει να την κάνουν, αφού νομίζουν ότι υπάρχουν θέματα.

ΤΟΝΙΑ ΑΝΤΩΝΙΟΥ: Θα κάνουμε την επερώτηση, κύριε Υπουργέ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΝΕΡΑΝΤΖΗΣ (Υφυπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών): Και τώρα να απαντήσω σε δυο τρία θέματα τα οποία έθεσε ο κ. Στρατάκης. Συνήθως αποφεύγω να κοντράρομαι με τον κ. Στρατάκη, γιατί αναλαμβάνει ο ίδιος την κατεδάφιση των ισχυρισμών του. Και από πολλούς κρίνομαι ότι είμαι λίγο πιο αυστηρός απέναντί του, διότι μια και είναι Κρητικός και αψίκορος ίσως ανεβάζει τους τόνους. Κατ' αρχήν, δεν κατάλαβε ο κ. Στρατάκης και έκανε το ίδιο λάθος που έκανε η κ. Χριστοφιλοπούλου για τις γραμματοθυρίδες. Δεν υπάρχουν γραμματοθυρίδες στην επερώτηση γι' αυτό και δεν απαντήσαμε. Ήρθε τώρα η κ. Χριστοφιλοπούλου και θα με ακούσει. (Θόρυβος στην Αίθουσα) Είπαμε ότι ήρθατε αλλά όχι να μας διακόψετε κιόλας. Κύριε Στρατάκη, επίσης δεν υπάρχουν στην επερώτησή σας και οι προσλήψεις του παρελθόντος. Εγώ δεν αναφέρθηκα σε προσλήψεις του παρελθόντος. Εσείς μας ψέγετε στην επερώτησή σας διότι δεν κάνουμε καινούργιες προσλήψεις. Άρα τουλάχιστον φαίνεται ότι δεν έχετε διαβάσει την επερώτηση, γιατί αν τη διαβάζατε θα βλέπατε ότι προσλήψεις του παρελθόντος όπως και γραμματοθυρίδες δεν υπάρχουν εκεί μέσα. Πάμε στην πρόβλεψη για το μεγαλύτερο κέρδος. Αυτό το είπατε μόνον εσείς και χαίρομαι που μου δίνετε την αφορμή να σας απαντήσω. Πράγματι, το παλαιό στρατηγικό επιχειρησιακό σχέδιο που εγκρίνατε λίγους μήνες προ των εκλογών, δηλαδή στις 29.1.2004 προέβλεπε για το 2003 έσοδα της τάξεως των 480,6 εκατομμυρίων ευρώ ενώ η χρονιά είχε ήδη κλείσει κατά 18.000.000 ευρώ λιγότερα. Να γιατί το δικό σας επιχειρησιακό σχέδιο ήταν πιο πλουσιοπάροχο και πιο ονειροπόλο. Αν κανείς αυτό το επιχειρησιακό σχέδιο το φουσκώσει, θα ήταν αφέλεια να έρθει μετά και να πει μα, εγώ είχα πιο αισιόδοξο σχέδιο. Μπορούσατε να το βάλετε και 1.000.000.000 ευρώ. Αλλά δεν επαληθεύθηκε από τα έσοδα που πραγματοποιήσατε. Ακόμη, μιλήσατε για τις προσλήψεις και είπατε ότι οι δικές σας ήταν αντικειμενικές. Μήπως είδατε ότι έχει συγκεντρώσει η παράταξή σας στις πρόσφατες εκλογές 68%; Πώς βρέθηκαν όλοι αυτοί -το 68%- οι ΠΑΣΟΚοι μέσα στα ΕΛ.ΤΑ., αν εσείς κάνατε αντικειμενικές προσλήψεις; Να μην κοροϊδευόμαστε τώρα εδώ. Και επειδή κάνατε αντικειμενικές προσλήψεις -και χαίρομαι που διασκεδάζει και η κ. Χριστοφιλοπούλου - μήπως μπορείτε να μας πείτε την κατάσταση στην οποία βρίσκεται το ταχυδρομείο Ηρακλείου, όπου υπάρχουν τόσοι υπεράριθμοι -γνωρίζουμε πότε και πώς μπήκαν- ώστε να μην υπάρχει καμία κενή θέση και να μη μπορεί να ικανοποιηθεί άλλο αίτημα; Άρα, λοιπόν, πολύ σωστό θα ήταν να μη μιλάει κανείς για τέτοια πράγματα. Παρά ταύτα, απ' αυτές τις φάσεις και τις προφάσεις σας, απ' αυτές τις καταφάσεις και τις αντιφάσεις σας, απ' αυτές τις διακηρύξεις και τις αποκηρύξεις σας, απ' αυτές τις υμνωδίες και τις παλινωδίες σας, ένα μόνο φαίνεται: αυτή η επερώτηση υπαγορεύτηκε από στείρους αντιπολιτευτικούς σκοπούς, αυτή η επερώτηση δεν έκανε τον κόπο να ελέγξει τα στοιχεία. Ο κ. Τσιόκας -λυπάμαι που έφυγε- είπε ότι τα στοιχεία αυτά που έχουμε δεν είναι αντικειμενικά. Δεν είναι, λοιπόν, αντικειμενικά τα στοιχεία που παρέχουν οι υπηρεσίες και είναι αντικειμενικά τα στοιχεία που εσείς αρύετε, δεν ξέρω από ποιους διαδρόμους; Έτσι, όμως, πλήττεται η αξιοπιστία ολόκληρου του πολιτικού κόσμου. Δηλαδή οι τρόποι καθίστανται ουσία, για να θυμηθούμε λίγο και τον Μάρξ, αν και αυτόν τον έχετε ξεχάσει -στην αρχή τον θυμόσασταν- όπως ξεχάσατε και τον Ανδρέα Παπανδρέου, όπως ξεχάσατε και τον Κουτσόγιωργα, εδώ κοντεύετε να ξεχάσετε και τον Σημίτη ακόμα. Σας αξίζει λοιπόν -και εδώ κλείνω- μια φράση -αυτό θα αρέσει πολύ στον κύριο Πρόεδρο, ο οποίος είναι ρέκτης όλων αυτών και θησαυριστής, θα έλεγα -που περιέλαβε στην προκήρυξή του ο Ναπολέοντας το 1815. Μας είπε δηλαδή: «Στους λίγους μήνες» -αυτούς δηλαδή που ήσασταν αντιπολίτευση, αν το παραφράσουμε- «δεν ξεχάσατε τίποτα και δεν μάθατε τίποτα». Ίσως, αν μείνετε σ' αυτήν τη θέση αρκετά περισσότερο χρόνο, θα μπορέσετε και να πληροφορηθείτε και να ενημερωθείτε. Εμείς θα είμαστε εδώ νηφάλιοι και θα σας απαντούμε έστω και αν, δυστυχώς, οι απαντήσεις στενοχωρούν κάποιους από σας, πράγμα για το οποίο εμείς δεν έχουμε πρόθεση.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Σωτήρης Χατζηγάκης): Ευχαριστώ, κύριε Υφυπουργέ. Θα λάβω υπ΄ όψιν μου αυτήν τη ρήση. Στη δεύτερη έκδοση θα το περιλάβω. Ορίστε, κύριε Στρατάκη, έχει το λόγο.

ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΣΤΡΑΤΑΚΗΣ: Πρέπει να πω στον κύριο Υφυπουργό ότι νηφάλιοι είμαστε εμείς, γιατί εκείνος πραγματικά δείχνει την αγωνία του με τον τρόπο που απαντάει και με τα ευφυολογήματα που προσπαθεί να ανεύρη από τη λογοτεχνία, για να καλύψει τα κενά τα οποία δημιουργούν οι απαντήσεις του. Και αυτό βέβαια γίνεται αντιληπτό ακόμη και από τους πλέον αδαείς γύρω από τα οικονομικά.

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΝΕΡΑΝΤΖΗΣ (Υφυπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών): Αν αφαιρέσετε τη δυνατότητα από τον Γεώργιο Παπανδρέου να κάνει ευφυολόγημα, τον αχρηστεύετε, μένει νεκρός και αφυδατωμένος!

ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΣΤΡΑΤΑΚΗΣ: Το λέτε εσείς όμως

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΝΕΡΑΝΤΖΗΣ (Υφυπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών): Το λένε αυτοί οι ίδιοι.

Τελευταία Ενημέρωση στις Πέμπτη, 29 Σεπτέμβριος 2011 09:24
 

Οπτικο Ακουστικό Υλικό

Που θα μας βρείτε

Νίκαια:
Σολωμού 2Γ 184 50 
Τηλ:  210 4901 777,
          210 4901 770,
          210 4902 622,
Fax:  210 4903 526
E-mail: tassos@nerantzis.gr
              tasosner@otenet.gr

Δείτε επίσης...

  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow