Αγόρευση στο ΣΝ «Ρύθμιση εκπαιδευτικών θεμάτων και άλλες διατάξεις» PDF Εκτύπωση E-mail

29/10/2003

Αν θέλατε κύριε Υπουργέ, θέσεις για τη βελτίωση της εκπαίδευσης, δεν θα φέρνατε ένα τέτοιο νομοσχέδιο διαχειριστικό, αλλά ένα που θα προσήγγιζε και θα αντιμετώπιζε επιτυχώς τις τεράστιες πληγές που χαίνουν στον κορμό της εκπαίδευσης.

Παρακολουθούσα τον κύριο Υφυπουργό γιατί του χρειάστηκαν 27 λεπτά στην απόπειρά του να δώσει σάρκα και οστά σ' ένα πτώμα. Οι παλαιοί καθαρευουσιάνοι μιλούσαν για πτώμα οδοδός και τυμπανιαίο, όπως αυτό που μας έφερε να συζητήσουμε εδώ. Είναι τόσο άσημο και ασήμαντο αυτό το σχέδιο νόμου ώστε κάθε απόπειρα εκ μέρους μου να επιμηκύνω την προφορική εναντίον του καταφορά, θα κολάκευε αυτό το κείμενο αντί να το καταρρίψει, θα το βελτίωνε αντί να καταδείξει τις αδυναμίες του.

Παράλληλα, το κείμενο αυτό είναι τόσο άσημο και ασήμαντο, ούτως ώστε ο κύριος Υφυπουργός -διότι αυτός εκλήθη τελευταία ώρα να το υπερασπιστεί ενώ παρίστατο μέχρι πρότινος ο κύριος Υπουργός- αναγκάστηκε να προσφύγει σε θέματα, ιδέες και ρυθμίσεις έξω από το νομοσχέδιο.

Το νομοσχέδιο αυτό δεν μιλάει για την ουσία των ολοήμερων σχολείων, απλώς για τους διευθυντές και τους υποδιευθυντές. Εσείς αναλώσατε ένα σημαντικό κομμάτι από την ομιλία σας να μας μιλάτε για τα σχολεία αυτά. Μιλήσατε για το καινούργιο σχολείο και αναζητούμε εμείς και το καινούργιο και το σχολείο. Και το αναζητά ολόκληρη η Βουλή. Περί τίνος άραγε πρόκειται; Πρόκειται περί αστοχήματος βολής ή μήπως για μια εκούσια διάσταση της δηλώσεως και της βουλήσεώς σας; Άλλα φαίνεται ήθελε η Κυβέρνηση να πει, άλλα εν τέλει είπε.

Έτσι, εγώ περιορίζομαι στο να διαστρώσω τη σκέψη μου επιγραμματικά στα εξής σημεία: αυτό το νομοσχέδιο ανήκει στην κατηγορία εκείνων που επικράτησαν να λέγονται 'νομοσχέδια σκούπα'. Μια σκούπα που εδώ έχει καταντήσει σούπα και μάλιστα σούπα άνοστη και μάλιστα σούπα ανάλατη και μάλιστα σούπα χωρίς να έχει το παραμικρό θρεπτικό στοιχείο για τον οργανισμό τον εκπαιδευτικό. Ο κ.Ευθυμίου που θα έπρεπε να τα ακούσει ο ίδιος αλλά λείπει, με τη γνωστή καλλιέπεια που τον διακρίνει, είμαι βέβαιος ότι θα χαρακτήριζε το νομοσχέδιο αυτό 'κουρελού'. Αποτόλμησε μάλιστα να χαρακτηρίσει με αυτή την απαράδεκτη για άνδρα, έστω και εξωκοινοβουλευτικό φράση, ένα σαφές και εμπεριστατωμένο ιδεολόγημα, μια πολιτική πρόταση της Νέας Δημοκρατίας για την παιδεία. Εγώ θα αποφύγω τον πειρασμό, δεν θα τον μιμηθώ, δεν θα του ανταποδώσω αυτό το χαρακτηρισμό περί 'κουρελούς', τον οποίο μεμπτώς είχε αποδώσει.

Παράλληλα, το σχέδιο νόμου που συζητάμε, στερείται αρχής. Ματαίως ο καθηγητής ο κ.Χουρμουζιάδης προσπάθησε να βρει το στρατηγικό στοιχείο, την διαποτίζουσα το σχέδιο νόμου αρχή, την κυρίαρχο σκέψη η οποία θα μας υπεδείκνυε πού να σταθούμε, ποιο ήταν το κινήσαν αίτιο. Πουθενά δεν υπάρχει. Και τώρα, έρχεται η Βουλή να συζητήσει επί της αρχής η οποία δεν υπάρχει. Δηλαδή πρόκειται να μιλήσουμε για το ανείπωτο, να νοήσουμε το α-νόητο, με το στερητικό άλφα, για να μη γίνει καμία παρεξήγηση. Και μόνο αυτό το στοιχείο της ομολογημένης ανυπαρξίας αρχής, δημιουργεί σε μας την υποχρέωση να το απορρίψουμε. Μου θυμίζει -για να κάνω και το χατίρι του κ.Βαρίνου, ενός διαπρεπούς συναδέλφου μου από τη Χίο και καπετάνιου του Εμπορικού Ναυτικού, ένα χύδην φορτίο και μάλιστα μετατοπιζόμενο σε ένα φορτηγό-σκάφος ...

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΛΟΣ: Ξηρό φορτίο.

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΝΕΡΑΝΤΖΗΣ: Ναι, ξηρό φορτίο, το οποίο μετατοπίζεται λόγω της κακοκαιρίας και το οποίο περιέχει αυτό το σχέδιο νόμου που εγώ χαρακτηρίζω χύδην φορτίο: διατάξεις για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, διατάξεις για την ειδική αγωγή, διατάξεις για τα μειονοτικά σχολεία, διατάξεις για την πανεπιστημιακή και τεχνολογική τριτοβάθμια εκπαίδευση, διατάξεις για την οργάνωση των υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας. Περιέχει και θέματα σχετικά με τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και μετατροπές θέσεων σε ιερές μητροπόλεις. Και ολίγον εκκλησιαστικό χρώμα για να είμαστε αντίστοιχοι με την περιρρέουσα ατμόσφαιρα.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Παναγιώτης Σγουρίδης): Αφού είναι Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΝΕΡΑΤΖΗΣ: Γνωρίζω την ευαισθησία σας επί του θέματος και γι αυτό το ανέφερα. Άρα για ποια αρχή μιλάμε. Πρόκειται για αρχή φάντασμα. Αλλά το νομοσχέδιο κινείται και μεταξύ της συνταγματικής παραμεθορίου. Εσείς κύριε Πρόεδρε που είστε καλός νομικός γνωρίζετε πως όταν το νομοσχέδιο επιγράφεται, 'και άλλες διατάξεις'...

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Παναγιώτης Σγουρίδης): Ατυχήσατε είμαι μηχανικός.

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΝΕΡΑΤΖΗΣ: Τότε νομικίζετε και μάλιστα σε σημείο που να φοβόμαστε.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Παναγιώτης Σγουρίδης): Φοβού τους νομικίζοντες και δώρα φέροντες.

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΝΕΡΑΤΖΗΣ: Άρα το νομοσχέδιο κινείται στην συνταγματική παραμεθώριο αφού αναφέρεται και σε άλλες διατάξεις. Το άρθρο 74 παράγραφος 5 του Συντάγματος είναι χαρακτηριστικό. Αυτές οι άλλες διατάξεις είναι ανεπίτρεπτο να εισάγονται προς συζήτηση διότι έτσι δυσχεραίνουν το έργο του εφαρμοστή του δικαίου.

Το σχέδιο νόμου είναι επίσης αστόχαστα ελλιπές. Από τη μια πλευρά επιχειρεί με λάθος τρόπο την αναβάθμιση των κέντρων αξιολόγησης και υποστήριξης. Από την άλλη πλευρά παραμένουν αμετάβλητες οι σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής οι οποίες υποδέχονται αυτό που παράγουν οι μονάδες αξιολόγησης και υποστήριξης.

Το σχέδιο νόμου είναι και αποκαλυπτικό της προχειρότητας με την οποία νομοθετεί η Κυβέρνηση. Γι αυτούς τους φουκαράδες τους αναπληρωτές που έχουν μετατραπεί σε σάκο του μποξ η Κυβέρνηση σε διάστημα 3 ετών επέφερε τέσσερις διαδοχικές μεταβολές η τελευταία των οποίων ήταν αντίθετη προς την σήμερον εισαγόμενη.

Επιπλέον το νομοσχέδιο είναι και φαρισαϊκό διότι όλοι οι φορείς καταγγέλουν ότι υπάρχουν τώρα Νοέμβριο μήνα πάρα πολλά κενά. Οι διπλοβάρδιες ζουν και βασιλεύουν και τον κόσμο κυριεύουν. Χαμηλό ποσοστό του ΑΕΠ διατίθεται για την παιδεία. Μάλιστα από το καινούργιο σχέδιο προϋπολογισμού πληροφορηθήκαμε ότι έχουμε υποβάθμιση του ποσοστού του 3,5% που διατίθεται για τις προσλήψεις καθηγητών. Αντί να κοιτάξει όλα αυτά η Κυβέρνηση έρχεται να ρυθμίσει θέματα που ναι μεν έχουν την αξία τους αλλά είναι δευτερεύοντα σε σχέση με τα προηγούμενα.

Τέλος το σχέδιο νόμου είναι και ασαφές. Για παράδειγμα στο άρθρο 9 δεν προκύπτει αν η γνώμη του προϊσταμένου της διπλωματικής υπηρεσίας είναι υποχρεωτική και δεσμευτική ή συμβουλευτική. Να λοιπόν γιατί επί της αρχής του σχεδίου νόμου δεν μπορεί να κάνει κανείς σοβαρή κουβέντα και να συμφωνήσει αφού δεν μπορεί να την βρει.

Το νομοσχέδιο είναι άναρχο. Ψηλαφούμε την αρχή αλλά δεν την βρίσκουμε. Μάλλον χρειαζόμαστε ταξιθέτη.

Τέλος θα ήθελα να μιλήσω για τους καθηγητές της πληροφορικής. Ο κύριος Υφυπουργός είπε ότι η εισαγωγή του πληροφορικού συστήματος δεν έγινε βαθμηδόν αλλά εν είδει επιδρομής. Συνομολογούμε ότι κάνατε επιδρομή αλλά αντί να την κάνετε εναντίον των κακώς κειμένων την κάνατε εναντίον των καθηγητών της πληροφορικής. Αυτό δεν ήταν επιδρομή, ήταν επέλαση. Από τη μια μεριά η ελληνική νομοθεσία εμποδίζει τους καθηγητές αυτούς να αποκτήσουν παιδαγωγικό πτυχίο αφού δεν μπορούν να εισέλθουν στη ΣΕΛΕΤΕ πάνω από το 10% και από την άλλη πλευρά αξιώνετε να έχουν παιδαγωγική επιμόρφωση. Τι κράτος είναι αυτό που αξιώνει ένα προσόν την ίδια στιγμή που διά άλλης οδού εμποδίζει τους ενδιαφερόμενους να το αποκτήσουν; Αυτό είναι παραλογισμός και συνιστά παρανομία. Σας διαφεύγει ότι το θέμα έχει λυθεί δικαστικά και υπάρχουν δύο αποφάσεις του Συμβουλίου Επικρατείας; Τα διοικητικά δικαστήρια ουσίας 17 στον αριθμό έχουν αποφανθεί ότι αυτές οι σχολές πληροφορικής των ανωτάτων ιδρυμάτων είναι καθηγητικές. Δεν καταβαίνετε ότι όχι μόνο φέρατε στη Βουλή ένα άδικο νομοσχέδιο αλλά και ένα νομοσχέδιο που παραβιάζει κατάφορα το Σύνταγμα και θα πέσει στο Συμβούλιο Επικρατείας; Τα δικαστήρια είναι αρμόδια να αποφανθούν γι αυτό το χαρακτήρα και όχι η νομοθετική εξουσία βαπτίζοντας το κρέας ψάρι. Άρα αδικείτε τη νομοθετική σας πρωτοβουλία με το να εξαιρείτε ρητά αυτούς τους ανθρώπους από τις καθηγητικές σχολές ενώ τα δικαστήρια τους έχουν εντάξει.

Χρειάζεται μεγαλύτερη συνηγορία για να πειστεί η Αίθουσα ότι το νομοσχέδιο που φέρατε ουδέν θεραπεύει και πολλά προκαλεί; Η Νέα Δημοκρατία είναι εντελώς αντίθετη και προς τον τρόπο που το φέρατε και προς τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζει την πραγματικότητα. Η Κυβέρνηση έχει την ιδιωτική της αλήθεια, τον ιδιωτικό της δρόμο αυτό το δρόμο που ο ελληνικός λαός δεν θέλει πια να τον περπατήσει. Καταψηφίζουμε το νομοσχέδιο.

 

Οπτικο Ακουστικό Υλικό

Που θα μας βρείτε

Νίκαια:
Σολωμού 2Γ 184 50 
Τηλ:  210 4901 777,
          210 4901 770,
          210 4902 622,
Fax:  210 4903 526
E-mail: tassos@nerantzis.gr
              tasosner@otenet.gr

Δείτε επίσης...

  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow