Αγόρευση στο ΣΝ Περί Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών PDF Εκτύπωση E-mail

17/1/2006

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΝΕΡΑΝΤΖΗΣ (Υφυπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών): Κύριε Σγουρίδη, νομίζω ότι λάθος παροιμία διαλέξατε, διότι εσείς δεν βαδίζατε αργά. Εσείς - όχι προσωπικά εσείς- ήσασταν αγκυροβολημένοι. Εμείς βαδίσαμε με όποιο ρυθμό μπορούσαμε και μας επέτρεψαν οι καταστάσεις και επιτέλους τελειώσαμε. Γι' αυτό το φέρνουμε ενώπιόν σας. Δεύτερον, αυτό που ισχυριστήκατε - και είναι ακριβές- για την πρόγνωση των σεισμών εφαρμόζεται πιλοτικά σε μια μόνο χώρα, στη Φιλανδία και συναντά πολύ σοβαρές δυσκολίες. Είναι μια πολύ καλή πρόταση, αλλά δεν μπορεί να γίνει τώρα δεκτή. Το σημειώνουμε.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΓΟΥΡΙΔΗΣ: Και στην Αμερική.

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΝΕΡΑΝΤΖΗΣ (Υφυπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών): Εντάξει και στην Αμερική, χώρες εντελώς προηγμένες. Πρώτα-πρώτα, θέλω να διευκρινίσω μερικά πράγματα. Μη φανταστεί κανείς ότι αυτό το νομοσχέδιο ήρθε σε μια νύχτα. Έτσι ισχυρίστηκαν κάποια έντυπα που μοιράστηκαν στη Βουλή και δυστυχώς και κάποιοι συνάδελφοι, άστοχα και αστόχαστα, επεσήμαναν ότι πέρασε έτσι βιαστικά αυτό το νομοσχέδιο. Το νομοσχέδιο αυτό πέρασε από τη νομοθετούσα Διαρκή Επιτροπή της Βουλής σε τέσσερις συνεχείς, πολύωρες συνεδριάσεις. Εξαντλητικά το τομογραφήσαμε αυτό το σχέδιο νόμου. Και όχι μόνο αυτό, αλλά υπήρξε και μια επιπλέον ημέρα, στην οποία ακροαστήκαμε φορείς εγκύρους, φορείς οι οποίοι εξέφραζαν επιστημονικές απόψεις, που αναγκαία δεν ήταν και όλες συμπίπτουσες. Άρα, τα όσα λέγονται περί εσπευσμένης και, σε μια νύχτα, εξετάσεως του νομοσχεδίου είναι τουλάχιστον ανακριβή.

Τι κάνουμε εδώ; Ο κ. Σγουρίδης, με τη γνωστή επιμέλειά του, με απήλλαξε από τον κόπο να αναφέρω σε τι αφορούν οι πέντε κοινοτικές οδηγίες, τις οποίες ενσωματώνουμε εδώ. Δεν κάναμε σχεδόν αντιγραφή, όπως είπατε. Κάναμε ενσωμάτωση. Ενσωμάτωση σημαίνει ότι αυτούσια τη μετάφραση τη βάζουμε μέσα. Μη μας το λέτε, λοιπόν, εν είδει μομφής ότι κάναμε σχεδόν αντιγραφή και μάλιστα μας είπατε και για πολυλογία. Μετάφραση γίνεται και διορθώσαμε και τα λάθη των δικών σας μεταφράσεων. Όταν λέω δικών σας, δεν εννοώ προσωπικά. Το λέω γενικώς. Επομένως, πέντε κοινοτικές οδηγίες, με το περιεχόμενο που ανέφερε ο κύριος Σγουρίδης, τις ενσωματώσαμε. Έγινε αυτή η εξαντλητική συζήτηση.

Εγώ δεν θα σταθώ κατ' ανάγκη σε όλα αυτά που είπαμε. Θέλω να κωδικοποιήσω μερικά σημεία και να τα χρωματίσω, όχι με κομματικό χρώμα - δεν έχει κανένα νόημα. Η επιστήμη και η τεχνική και δεν έχουν ανάγκη να έχουν κομματικό χρώμα - αλλά πολιτικά, για να διαλυθούν μερικοί μύθοι, οι οποίοι καλλιεργήθηκαν έξωθεν και εφύησαν έσωθεν από κάποιους παράγοντες. Πρώτα-πρώτα, είμαι υποχρεωμένος - δυστυχώς οι συνάδελφοι του ΠΑ.ΣΟ.Κ. το κατέστησαν αυτό αναγκαίο- να αναφερθώ λίγο στην προϊστορία. Όλες αυτές οι κοινοτικές οδηγίες είναι πράγματι, κύριε Σγουρίδη, όπως το είπατε, του 2002. Ο χρόνος λήξεως της προθεσμίας ενσωματώσεως - κάτι που δεν είπατε- ήταν 24 Ιουλίου του 2003. Μέχρι τότε, στον ενάμισι αυτό χρόνο, θα έπρεπε η τότε κυβέρνηση - γνωρίζουμε όλοι ποια ήταν η τότε κυβέρνηση, είναι αυτή που το ξέχασε φαίνεται σήμερα, το ΠΑ.ΣΟ.Κ.- έπρεπε να τις είχε ενσωματώσει. Δεν τις ενσωμάτωσε. Όταν αναλάβαμε εμείς, στις 7 Μαρτίου 2004, πλέον, με τη γνώμη της πλειοψηφίας του ελληνικού λαού την Κυβέρνηση, δεν μας παρεδόθη, αλλά βρήκαμε μια σχετική απόπειρα σχεδίου νόμου, χωρίς καμία υπογραφή. Άρα, όταν παραλάβαμε εμείς, υπήρξε ήδη καθυστέρηση εννέα μηνών, από τις 24 Ιουλίου του 2003 μέχρι τις 7 Μαρτίου του 2004. Όποια τιμωρία ήρθε μετά, στηρίχθηκε πάνω στην καθυστέρηση εκείνη. Τα παραγωγικά αίτια της παραβάσεως συντελέστηκαν, από και επί της δικής σας κυβερνήσεως. Τι να κάνει τώρα ο κύριος Στρατάκης ως εισηγητής και ως αρμόδιος τότε Υφυπουργός στη θέση τη δική μου, αφού ήταν προφανής (έβγαζε μάτια όπως θα έλεγε ο λαός) αυτή η καθυστέρηση; Επικαλέστηκε, ψέλλισε θα έλεγα στην Επιτροπή μια άποψη περί δήθεν παρατάσεως, ότι δήθεν όταν προήδρευε της Επιτροπής Υπουργών - τότε η Ελλάδα ήταν στην προεδρία, είναι εκ περιτροπής η προεδρία- εδόθη παράταση. Του ζήτησα να μας προσκομίσει την απόφαση της Κομισιόν, με την οποία δήθεν δόθηκε παράταση ενσωματώσεως, αλλά δεν προσκομίστηκε, γιατί ο αέρας δεν προσκομίζεται. Δεν υπήρξε καν. Καταρχήν, θα σας πω πώς ακριβώς τι είπε, στις 13-12-2005, ενώπιον της Διαρκούς Επιτροπής, ο κύριος Στρατάκης. Είπε: «Αυτό βέβαια μας έδωσε τη δυνατότητα στο επόμενο Συμβούλιο Υπουργών, επί Ιταλικής Προεδρίας, το Δεκέμβριο του 2003 να ζητήσουμε την επί ένα χρόνο παράταση αυτής της προθεσμίας, κάτι που πετύχαμε». Επομένως, λοιπόν, το Δεκέμβριο του 2003 κατά τον κύριο εισηγητή της Αντιπολιτεύσεως πετύχαμε παράταση. Μας είπε η Ευρωπαϊκή Ένωση «εντάξει, σας δίνουμε το δικαίωμα να μην τις ενσωματώσετε μέχρι τις 24 Ιουλίου, σας δίνουμε παράταση». Δεν μας λέει μέχρι πότε. Κοιτάξτε, όμως, τώρα τι γίνεται μετά. Μετά από εφτά μήνες από τότε που αναλάβαμε εμείς, στις 6 Οκτωβρίου, ενώ υπήρχε παράταση όπως ισχυρίζεται ο κύριος Στρατάκης, η Ευρωπαϊκή Ένωση απέστειλε στην Ελλάδα προειδοποιητική επιστολή για τη μη εναρμόνιση. Και δεν αρκέστηκε εκεί, αλλά και μετά από δυο μήνες, δηλαδή το Δεκέμβριο του 2003 και ενώ υποτίθεται ότι ίσχυε η παράταση περί της οποίας μίλησε ο κ. Στρατάκης, μας στέλνει και δεύτερο απειλητικότερο και βαρύτερο διάβημα, αιτιολογημένη γνώμη. Και κατά κάκιστη τύχη σας, κύριε Στρατάκη, έρχεται ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου σας, επί υπουργίας δικής σας - θα καταθέσω την επιστολή του στα Πρακτικά- ο οποίος στις 18-2-2004, ένα μήνα προ των εκλογών, ενώ δηλαδή ίσχυε η δήθεν παράταση της προθεσμίας, δεν αναφέρει τίποτα περί της παρατάσεως και λέει: «Σας ενημερώνουμε ότι ολοκληρώθηκε η επεξεργασία του σχετικού νομοσχεδίου από τη Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή του Υπουργείου μας και στη συνέχεια, αποστάλθηκε για υπογραφή από τους συναρμοδίους Υπουργούς». Δεν έγινε ποτέ! «Η περαιτέρω όμως διαδικασία για την υποβολή του νομοσχεδίου προς ψήφιση, σταμάτησε λόγω της προκήρυξης εκλογών. Ευελπιστούμε ότι θα δοθεί άμεση προτεραιότητα αμέσως μετά τις εκλογές». Δεν έγινε ούτε νύξη για παράταση! Παράταση δεν δόθηκε και είστε οι αποκλειστικά υπαίτιοι της καθυστέρησης και οι τελευταίοι που δικαιούστε να μιλάτε για τη δική μας καθυστέρηση! Το ξεκαθαρίσαμε αυτό το θέμα. (Στο σημείο αυτό ο Υφυπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Αναστάσιος Νεράντζης καταθέτει για τα Πρακτικά τα προαναφερθέντα έγγραφα, τα οποία βρίσκονται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής) Ας προχωρήσουμε τώρα παρακάτω. Γιατί εμείς

ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΣΤΡΑΤΑΚΗΣ: (Δεν ακούστηκε)

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΝΕΡΑΝΤΖΗΣ (Υφυπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών): Σας παρακαλώ μη με διακόπτετε. Εγώ σας άκουσα παρ’ όλο που διαφωνούσα με όσα είπατε. Εμείς, λοιπόν, είχαμε δυο επιλογές.

ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΣΤΡΑΤΑΚΗΣ: (Δεν ακούστηκε)

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΝΕΡΑΝΤΖΗΣ (Υφυπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών): Καταλαβαίνω την αντίδρασή σας. Και εγώ στη θέση σας έτσι θα ήμουν!

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Τραγάκης): Σας παρακαλώ, κύριε συνάδελφε, μη διακόπτετε.

ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΣΤΡΑΤΑΚΗΣ: Αντιλαμβάνομαι

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΝΕΡΑΝΤΖΗΣ (Υφυπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών): Το ξέρω ότι αντιλαμβάνεστε, επιτέλους! Εκείνο, λοιπόν, που πρέπει να πούμε είναι τι έπρεπε να κάνουμε εμείς. Είχαμε ένα σχέδιο. Μπορούσαμε αυτό το σχέδιο νόμου, όπως κάποιοι μας υπέδειξαν, να το χρησιμοποιήσουμε; Ο κ. Βερελής είπε ότι ήταν σχεδόν έτοιμο σχέδιο, ενώ άλλος είπε ότι ήταν έτοιμο. Δεν μπορούσαμε και δεν έπρεπε - και νομίζω ότι ορθώς πράξαμε- να χρησιμοποιήσουμε αυτό το σχέδιο, γιατί πρώτα-πρώτα

ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΣΤΡΑΤΑΚΗΣ: (Δεν ακούστηκε)

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΝΕΡΑΝΤΖΗΣ (Υφυπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών): Υπάρχει και άλλος λόγος να δείχνετε την αμηχανία σας! Εν σιωπή! Εμείς, λοιπόν, δεν το δεχθήκαμε, διότι ήταν ελλιπής η ενσωμάτωση. Δεν το δεχθήκαμε διότι δεν απαντούσε στα προβλήματα της πρακτικής. Όλοι είχαν μιλήσει για γραφειοκρατία. Όλοι είχαν μιλήσει για καθυστερήσεις και όλοι είχαν μιλήσει για αρνησιδικία των δικαστηρίων να κρίνουν την νομιμότητα των κεραιών. Τίποτε δεν περιελάμβανε περί αυτών! Τρίτον, ατελώς και σχεδόν ανεπαίσθητα προσέγγιζε θέματα ουσιαστικά, όπως είναι οι συνεγκαταστάσεις, όπως είναι ο διαχωρισμός των κρατικών και μη κρατικών δικτύων και όπως είναι η διαχείριση των δορυφορικών τροχειών. Επίσης, υπήρχε ένας ακόμη λόγος. Περιελάμβανε και τη διάταξη περί των τριακοσίων μέτρων, ως τροπολογία. Ένα μήνα προ των εκλογών, είπατε να βάλετε και αυτή τη διάταξη για να γίνετε δημοφιλείς σε μια μερίδα ανθρώπων που για κάποιους λόγους πιστεύει ότι ο θάνατος και η συντέλεια του κόσμου θα επέλθει με τις κεραίες κινητής τηλεφωνίας. Εάν εμείς τώρα βάζαμε μόνο τις οδηγίες, χωρίς όλες αυτές τις πρόσθετες ρυθμίσεις: πρώτον, θα επιτείναμε την υστέρηση που υπήρχε –θεσμική υστέρηση- και καταλαβαίνετε τι θα δημιουργούσε κάθε ημέρα καθυστερήσεως.

Δεύτερον, στην κοινή γνώμη η απόπειρά σας να βάλετε εκείνα τα περιβόητα τριακόσια μέτρα - το άρθρο 16- είχε περάσει σαν νόμος. Σκεφθείτε ότι υπήρξαν και Βουλευτές οι οποίοι με ρωτούσαν γιατί δεν εφαρμόζουμε το νόμο για τα τριακόσια μέτρα, ενώ δεν ήταν νόμος, δεν είχε ψηφισθεί και δεν είχε ούτε καν την υπογραφή του αρμοδίου Υπουργού, έστω και ενός από τους πολλούς που έχει.

Τρίτον, αναμενόταν τότε η έκδοση της αποφάσεως της ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, σχετικά με το κύρος των κεραιών, οι οποίες είχαν ανεγερθεί προ του 2000, οπότε δηλαδή δεν απαιτείτο να υπάρχει περιβαλλοντική μελέτη. Πράγματι, η απόφαση αυτή εξεδόθη μετά και αξίωνε να υπάρχει αυτή η μελέτη, ακόμα και για εκείνες τις κεραίες που τότε δεν χρειάζονταν περιβαλλοντική μελέτη. Έτσι, λοιπόν, από τη μια πλευρά είχαμε την αδυναμία εκδόσεως καινούργιων αδειών, από την άλλη είχαμε αρνήσεις κάποιων φορέων να εγκρίνουν και απειλές ότι θα αποξηλώσουν τις κεραίες και περί όλων αυτών, το δικό σας νομοσχέδιο μόνο τη ρίζα του κακού περιελάμβανε και τίποτε άλλο! Έτσι, λοιπόν, αποφασίσαμε να προχωρήσουμε σε ένα καινούργιο νομοσχέδιο. Κάποιες διατάξεις από το δικό σας νομοσχέδιο, εκτός από την ενσωμάτωση, τις βρίσκαμε σωστές. Δεν είχαμε καμία δυσκολία -τέτοια κόμπλεξ δεν ταιριάζουν σ' αυτούς που δημιουργούν, αλλά σ' αυτούς που αρκούνται μόνο σε κριτική- να κρατήσουμε αυτές τις λίγες διατάξεις και να φτιάξουμε ένα νόμο ο οποίος τα περιλαμβάνει όλα αυτά και είναι σύγχρονος. Μία επιτροπή τον επεξεργάστηκε με τεχνικούς μέχρι τον Αύγουστο, μία άλλη επιτροπή μέχρι το Μάιο και στη συνέχεια, ετέθη σε δημόσια διαβούλευση. Σαράντα πέντε φορείς έκαναν πεντακόσιες παρατηρήσεις και ανάμεσα στους φορείς ήταν και ιδιώτες και νομαρχιακοί και δημοτικοί άρχοντες και η Ε.Ε.Τ.Τ. και πολλοί άλλοι. Έτσι φτάσαμε στον Ιούλιο του 2005, οπότε και άρχισε η συλλογή των υπογραφών. Να, γιατί πήρε μάκρος αυτό το σχέδιο νόμου! Να, γιατί παρήλθε αρκετός χρόνος! Διότι κάναμε ένα νομοσχέδιο όχι απλώς ενσωμάτωσης - περιλαμβάνει και την ενσωμάτωση- αλλά ένα νομοσχέδιο το οποίο περιελάμβανε λύσεις για όλα εκείνα τα προβλήματα τα οποία είχαν παρουσιαστεί. Αυτή, λοιπόν είναι η αιτία και ας μη μιλάμε για καθυστερήσεις! Δεν θα μιλήσω καθόλου πια για το κανονιστικό πλαίσιο, γιατί αυτό υπάρχει. Επιτρέψτε μου όμως να κάνω τρεις παρατηρήσεις. Πολλοί λένε ότι ξεχάσαμε τα οπτικοακουστικά μέσα. Μα, το αναφέρουμε στην εισηγητική μας έκθεση! Δεν υπάρχει άνθρωπος που να φέρεται ότι ξεχνάει κάτι, ενώ το μνημονεύει ο ίδιος! Σας είπαμε ότι τα εξαιρούμε επειδή είναι αρμοδιότητα ενός άλλου Υπουργείου και θα τα φέρουμε αμέσως μόλις τα ετοιμάσει. Ο κ. Στρατάκης λέει ότι η κοινοτική οδηγία απαιτεί πλήρη ενσωμάτωση. Αυτό ισχύει, αλλά δεν αναφέρεται αναγκαίως σε ενιαίο κείμενο. Ήδη αυτά είναι έτοιμα και θα τα δείτε πολύ σύντομα. Μας λέτε ότι δεν συμπεριλάβαμε τα κρατικά δίκτυα και αυτό είναι σωστό. Εν γνώσει μας δεν τα συμπεριλάβαμε, διότι εδώ συμπεριλαμβάνουμε ηλεκτρονικές επικοινωνίες με εμπορικό χαρακτήρα. Τα κρατικά δίκτυα δεν έχουν εμπορικό χαρακτήρα. Ο κ. Στρατάκης και κάποιοι άλλοι μας λένε ότι δεν προσδιορίζουμε ποιοι είναι οι πειραματικοί σκοποί. Μα, αν είναι δυνατόν! Το αυτονόητο θα προσδιορίσουμε; Επίσης, λένε ότι είναι γενικό και αόριστο. Δεν είναι γενικό και αόριστο. Οι πειραματικοί σκοποί δεν είναι τίποτε άλλο, παρά εκείνοι που γίνονται για δοκιμαστικούς λόγους, όπως υπάρχουν και πειραματικοί ραδιοσταθμοί και όλα αυτά. Όσον αφορά τις κεραίες, έχω πεισθεί ότι βαδίζουμε σε σωστό δρόμο. Μας αφορίζουν οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας. Έκαναν διάβημα στον Πρωθυπουργό λέγοντας ότι αυτό το νομοσχέδιο που συζητάμε σήμερα εμποδίζει την πρόοδο και την εξέλιξή της, ότι ανεγείρει τείχη και ότι έχει πολύ μικρή συμβολή. Από την άλλη πλευρά, κάποιοι ενδιαφερόμενοι πολίτες μοίρασαν σε διάφορους ένα κείμενο, το οποίο μου έκανε την εξαιρετική τιμή να με μνημονεύει ονομαστικά. Με μνημόνευσε ονομαστικά, θαρρείς και είναι δικό μου έργο αυτό το νομοσχέδιο! Είναι Ι.Χ. Αυτό το σχέδιο νόμου πέρασε από την Κυβερνητική επιτροπή υπό την Προεδρία του Πρωθυπουργού. Αυτό το σχέδιο νόμου φέρει υπογραφές δέκα Υπουργών: Του κ. Αλογοσκούφη, του κ. Παυλόπουλου, του κ. Κακλαμάνη, της κας Γιαννάκου, του κ. Σιούφα, του κ. Παπαληγούρα, του κ. Λιάπη, του κ. Σουφλιά, του κ. Ρουσόπουλου. Άρα, λοιπόν, δεν είναι ατομικό προϊόν για να μπορεί να με θίξει. Ακόμα, επικαλέστηκε και ερωτήσεις μου, αλλά παρέλειψε - είτε σκόπιμα είτε από αφέλεια- να αναφέρει ότι αυτές οι ερωτήσεις δεν παίρνουν θέση στο αν είναι επικίνδυνες ή όχι οι ακτινοβολίες. Γιατί λέω- υποστηρίζεται -χωρίς να είναι αναμφισβήτητη- η άποψη ότι η ακτινοβολία που εκπέμπουν οι κεραίες κινητής τηλεφωνίας έχει δυσμενείς επιπτώσεις στη δημόσια υγεία. Άρα, λοιπόν, δεν περιλαμβάνει θέση. Αυτές εδώ οι ερωτήσεις υπεβλήθησαν προτού εκδοθεί η κοινή υπουργική απόφαση, η οποία εξεδόθη το 2000 και όριζε όλα αυτά τα πράγματα. (Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Υφυπουργού) Κύριε Πρόεδρε, θα ήθελα να μου δώσετε επιπλέον χρόνο. Ούτε αυτό, λοιπόν, μπορεί να αποτελέσει συνηγορία ούτε η μνεία του ονόματός μου. Δεν μονοπωλούμε το ενδιαφέρον για τη δημόσια υγεία, αλλά δεν αναγνωρίζουμε και σε κανέναν ότι ενδιαφέρεται περισσότερο από μας. Έχουμε ως προοπτική μας να προστατεύσουμε τη δημόσια υγεία. Εμείς πήραμε τα δεδομένα του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας. Τι άλλο πιο έγκυρο θα μπορούσε να κάνει κανείς; Στην επιτροπή ακούστηκε από ένα συνάδελφο ότι είναι διαβλητές οι αποφάσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας. Ο κ. Γείτονας έθεσε το συγκεκριμένο θέμα στη σωστή του βάση. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας είναι αυτό που λέει ο τίτλος του. Στη συνέχεια, λάβαμε υπ' όψιν και τη Διεθνή Επιτροπή Προστασίας από τις μη ιονίζουσες ακτινοβολίες. Ήδη, η προηγούμενη κυβέρνηση του ΠΑ.ΣΟ.Κ. - θαρρώ και ορθά- είχε κάνει αυστηρότερο το όριο όσον αφορά τις εκπομπές. Το είχε φτάσει στο 20%. Εμείς αυτό το όριο το κάναμε 30%, δηλαδή ακόμα πιο αυστηρό και όσο πλησιάζουμε στα σχολεία και τα γηροκομεία, το κάναμε 40%. Εισάγουμε -και ας μας ακούσουν όλες οι κυρίες και οι κύριοι που είναι στα θεωρεία- μια από τις αυστηρότερες νομοθεσίες της Ευρώπης. Η κ. Χριστοφιλοπούλου μας ρώτησε αν καταργούμε την απόσταση. Η απάντηση είναι «όχι». Εφαρμόζουμε τα πορίσματα της επιστήμης που λένε ότι εκείνο που έχει σημασία δεν είναι η απόσταση μεταξύ της κεραίας από ένα κτήριο, αλλά η ισχύς, η ένταση της εκπεμπόμενης ακτινοβολίας. Εάν απομακρυνθούν οι κεραίες από τα κτίρια αυτά, τότε υποχρεωτικά για να έχουμε κινητή τηλεφωνία θα πρέπει να αυξηθεί η ένταση οπότε, τότε, θα υπάρχει πραγματικός κίνδυνος. Τώρα δεν υπάρχει. Να σας μνημονεύσω μόνο σε επικεφαλίδες ποιοι επιστήμονες θεωρούν ακίνδυνες τις κεραίες αυτές: Τριχόπουλος ακαδημαϊκός σε μελέτη στην Αμερική. Ιωάννης Σάχαλος καθηγητής του Πολυτεχνείου Θεσσαλονίκης, Κ. Λελιούσης επίκουρος καθηγητής Ηλεκτρονικής Φυσικής, Ευθύμιος Καραμπέτσος επίκουρος καθηγητής του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου, Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας αριθμός φυλλαδίου γεγονότων 193/2000: «Οι επιστημονικές αποδείξεις επί του παρόντος υποδεικνύουν ότι η έκθεση σε πεδία RF όπως αυτά που εκπέμπονται από κινητά τηλέφωνα και σταθμούς είναι απίθανο να παράγει ή να συμβάλει στην ανάπτυξη καρκίνου». Είπε κάτι πάρα πολύ σωστό η νηφάλια προσέγγιση την οποία έκανε ο εκλεκτός συνάδελφός μας ο κ. Βέρρας: Αν διαπιστωθεί αργότερα ότι τα όρια αυτά είναι επικίνδυνα τι θα κάνετε; Πρώτον, εμείς έχουμε περιθώριο. Ο λαός λέει έχουμε τράτο. Αφού ήδη είμαστε 30% έως 40% αυστηρότερα και αν αποδειχθεί ότι τα όρια δεν είναι αυτά που υποδεικνύει σήμερα ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας αλλά ήταν 10% παραπάνω, πάλι εμείς είμαστε αυστηρότεροι. Αν υποτεθεί ότι ήταν 50% δηλαδή πάνω από το δικό μας δεν έχουμε καμία δυσκολία, μα καμία δυσκολία να κάνουμε την προσαρμογή αυτή. Ένας πολύ σημαντικός άνθρωπος κινέζος ο οποίος.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Τραγάκης): Παρακαλώ κύριε Υπουργέ, ολοκληρώστε.

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΝΕΡΑΝΤΖΗΣ (Υφυπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών): Ένα λεπτό ακόμη. Ένας κινέζος ο οποίος μίλησε σε μια ημερίδα που έγινε εδώ γι' αυτήν την ακτινοβολία είπε: «Οι ίδιες αντιδράσεις υπήρξαν και με την εμφάνιση των ηλεκτρικών λαμπτήρων -των λαμπών δηλαδή- όπου πολλοί άνθρωποι κυρίως της δεκαετίας του μεσοπολέμου αλλά και αργότερα θεωρούσαν την ακτινοβολία των λαμπτήρων επιβλαβή για τον άνθρωπο». Άρα λοιπόν, δεν υπάρχει κάτι που να κάνουμε αυθαίρετα. Δεν υπάρχει κάτι που να κάνουμε αντιεπιστημονικά. Δεν υπάρχει σημείο στο οποίο να μην έχουμε εξαντλήσει την αυστηρότητά μας. Θέλουμε να προστατεύσουμε την κοινή υγεία αλλά δεν μπορούμε να ανακόψουμε την πρόοδο. Δεν μπορεί το ΠΑ.ΣΟ.Κ., από την μια πλευρά να μας κατηγορεί για τις κεραίες και από την άλλη να μας λέει ότι δεν προχωρούν τα ευρυζωνικά, δεν προχωρούν οι κεραίες, δεν προχωρεί τίποτα. Είναι καλή η δημαγωγία, είναι καλό να παίζουμε για την εξέδρα το ξέρουμε όλοι. Εκείνο που δεν είναι καλό είναι να αποφεύγουμε τις ευθύνες. Είχα σημειώσει παρατηρήσεις και απαντήσεις σε όλους σας. Δυστυχώς ο χρόνος δεν με παίρνει.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Τραγάκης): Θέλετε κύριε Υπουργέ, να κάνετε κάποιες νομοτεχνικές παρατηρήσεις;

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΝΕΡΑΝΤΖΗΣ (Υφυπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών): Θέλω να κάνω κάποιες νομοτεχνικές παρατηρήσεις. Όσον αφορά την τροπολογία την οποία φέρνουμε για την Υ.Π.Α.. Για όνομα του Θεού! Αυτό είναι νόμος του '99 που ψήφισε η δική σας κυβέρνηση και έδωσε επτά μονάδες. Τι μας λέτε τώρα; Τα ξεχάσατε; Εμείς παρέχουμε δυο μονάδες και διαμαρτύρεστε; Τώρα σκεφθήκατε το κοινό καλό και το εισόδημα; Τότε που ήσασταν; Μας θεωρείτε αφελείς; Μας θεωρείτε ανόητους; Ή θεωρείτε ότι είμαστε αμνήμονες; Εσείς το ξεκινήσατε, εσείς το συνεχίσατε και εμείς το διατηρούμε. Δεν έχει καμιά σχέση με τον προϋπολογισμό. Δεν παίζει κανένα ρόλο η Α.Δ.Ε.Δ.Υ. Αυτά τα χρήματα εάν δεν τα εισπράξουν οι εργαζόμενοι (γιατί χάρη στη βοήθεια αυτών και χάρη στο έργο αυτών - το λέω για την Αριστερά η οποία προστατεύει εξ ορισμού τους εργαζομένους περισσότερο- προέκυψε αυτό το περίσσευμα) κινδυνεύουν να χαθούν. Ζητώ λοιπόν να γίνει δεκτή αυτή η τροπολογία ως έχει. Από τα τριάντα και κάτι εκατομμύρια ευρώ που υπολογίζεται ότι θα προκύψουν, θα πάρουν τα επτά οι εργαζόμενοι και απ' αυτά τα επτά το 40% θα το εισπράξει πάλι το κράτος ως φόρο εισοδήματος. Δεν παίρνουμε λοιπόν από κανέναν άλλον εργαζόμενο χρήματα. Ζητώ λοιπόν, επαναλαμβάνω, να ψηφιστεί η τροπολογία.

Στο ακροτελεύτιο άρθρο της με τίτλο «έναρξη ισχύος» να προστεθεί η φράση «εκτός αν άλλως ορίζεται». Αυτό το λέω διότι εκεί είναι από 1ης Ιανουαρίου η αρχή αυτού του επιδόματος ενώ όλος ο νόμος ισχύει από της δημοσιεύσεως. Αποδέχομαι και τις δυο παρατηρήσεις μερικώς του κυρίου Μάνου. Η μια είναι στο άρθρο 1 που μίλησε για πειραματικούς σκοπούς και θα δώσω τη διατύπωση. Το τελευταίο λοιπόν εδάφιο της παραγράφου 2 του άρθρου 1 αναδιατυπώνεται ως εξής: «και όσα χρησιμοποιούνται αποκλειστικώς για πειραματικούς ή ερευνητικούς σκοπούς και για επίδειξη». Λέμε «αποκλειστικώς» για να μην υπάρξει ένα πνευματικό ίδρυμα το οποίο να κινείται εμπορικά. Δεύτερον, από το τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 4 του άρθρου 45 διαγράφεται η λέξη «αντικειμενικής». Με αυτές λοιπόν τις νομοτεχνικές παρατηρήσεις παρακαλώ να γίνει δεκτό το νομοσχέδιο με την πεποίθηση ότι πράγματι συμβάλλουμε χωρίς να βλάπτεται καθόλου αντίθετα προστατεύεται η δημόσια υγεία στην πρόοδο γενικότερα της χώρας. Ευχαριστώ.

Τελευταία Ενημέρωση στις Σάββατο, 09 Ιούνιος 2012 11:43
 

Οπτικο Ακουστικό Υλικό

Που θα μας βρείτε

Νίκαια:
Σολωμού 2Γ 184 50 
Τηλ:  210 4901 777,
          210 4901 770,
          210 4902 622,
Fax:  210 4903 526
E-mail: tassos@nerantzis.gr
              tasosner@otenet.gr

Δείτε επίσης...

  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow