Επίκαιρες Ερωτήσεις
Μη λήψη μέτρων για στήριξη και τόνωση ακτοπλοΐας PDF Εκτύπωση E-mail

20/2/2003

ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους κ.κ. Υπουργούς Εμπορικής Ναυτιλίας και Αγαίου

Από την 1η Νοεμβρίου ξεκίνησε η εφαρμογή του Νόμου 2932/2001 για την ελεύθερη παροχή υπηρεσιών στις θαλάσσιες ενδομεταφορές. Η εφαρμογή του νέου θεσμικού πλαισίου εντάσσεται στο πλαίσιο προσαρμογής της χώρας μας στα κοινοτικά δεδομένα καθώς την 1Π Ιανουαρίου 2004, εκπνέει η προθεσμία εξαίρεσης της χώρας μας από τις διατάξεις του κοινοτικού κανονισμού 3577/92 για την εφαρμογή της ελεύθερης κυκλοφορίας και των υπηρεσιών στις θαλασσιές μεταφορές των κρατών μελών της Ε.Ε. Ωστόσο όπως διαβεβαιώνουν τα αρμόδια κοινοτικά όργανα, η απελευθέρωση για την οποία γίνεται λόγος στο νέο θεσμικό πλαίσιο δεν έχει σχέση με την πραγματικότητα.
Ο κρατικός παρεμβατισμός διαιωνίζεται με τις δυνατότητες που παρέχονται στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας να παρεμβαίνει στην διαμόρφωση των ναύλων και των δρομολογίων και είναι πολύ πιθανό η χώρα μας να βρεθεί κατηγορούμενη από την Ε Ε για την μη εφαρμογή των κοινοτικών κανονισμών.
Παράλληλα μια σειρά από αντιφατικές επιλογές της κυβέρνησης και η επιλογή της να ασκεί κοινωνική πολιτική με ξένες τσέπες έχει δημιουργήσει αναστάτωση στην ακτοπλοϊκή αγορά η οποία απειλείται από τον υπέρογκο δανεισμό της.
Ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας από την μία πλευρά υπογράφει αυξήσεις στα εισιτήρια που φθάνουν το 12% από την αρχή του έτους και από την άλλη φροντίζει να τις παίρνει πίσω με αδικαιολόγητες εκπτώσεις τις οποίες δεν εγκρίνει ούτε η Επιτροπή Ναυλολογίου ούτε το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών. Επιμένει στην εφαρμογή του επίναυλου 3% σε όλες τις κατηγορίες των εισιτηρίων προκειμένου να χρηματοδοτηθεί η συγκοινωνία στις άγονες γραμμές και παράλληλα αδιαφορεί για την κατάργηση των μη ανταποδοτικών κρατήσεων, από την οποία θα μπορούσε να απορροφηθεί ένα σημαντικό μέρος των αυξήσεων.
Ο σχεδιασμός των δρομολογίων αποδεικνύεται πρόχειρος και επιζήμιος για το Ελληνικό δημόσιο. Το 2000 διατέθηκαν 2,8 δις δρχ για την κάλυψη των νησιωτικών αναγκών. Το ποσό αυτό ανήλθε στα 4 δις δρχ το 2001 και με το νέο σύστημα που επελέγη εκτοξεύθηκε στα 38 εκατομμύρια Ευρώ δηλαδή 12,9 δις δρχ για τον επόμενο χρόνο. Μόλις τον περασμένο Μάιο το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας εκτιμούσε ότι το κόστος θα ανέλθει στα 7 δις δρχ ενώ ακόμα πιο άστοχες ήταν οι προβλέψεις που γίνονταν από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία η οποία θεωρούσε ότι το κόστος θα μπορούσε να καλυφθεί από τα έσοδα του επίναυλου (περίπου 4.5 δις).
Παράλληλα δεν έχει γίνει καμία ουσιαστική προσπάθεια έτσι ώστε η συγκοινωνιακή κάλυψη των μικρών νησιών να πληροί τους στοιχειώδεις όρους ποιότητας. Ακόμα και μεγάλα νησιά υπόκεινται στο καθεστώς της προστασίας και χαρακτηρίζονται ως άγονες γραμμές όπως η Ρόδος, Κως, Χίος, Σάμος κλπ. Την κατάσταση αυτή η κυβέρνηση την αντιμετωπίζει με επικοινωνιακά τεχνάσματα όπως αυτό της ναυπήγησης οκτώ πλοίων ειδικού τύπου.
Μέχρι και σήμερα δεν έχει εκδηλωθεί καμία συγκεκριμένη πολιτική για την στήριξη των πολυμετοχικών ακτοπλοϊκών εταιριών που πληρώνουν ακριβά την πορεία του χρηματιστηρίου και τις επενδύσεις στις οποίες προχώρησαν βασιζόμενες στις κυβερνητικές παραινέσεις. Με την στάση της αυτή, ουσιαστικά η κυβέρνηση κλείνει τα μάτια στον ορατό κίνδυνο Ελληνικές εταιρίες να περάσουν στα χέρια ξένων μέσω της εξαγοράς πακέτων μετοχών. Διάφορες προτάσεις που έχουν κατατεθεί και οι οποίες ενδεχομένως να δημιουργούσαν ένα πιο ευνοϊκό τοπίο όπως ο εκσυγχρονισμός της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης και η ένταξη της στον αναπτυξιακό νόμο, παραπέμπονται στις καλένδες.
Τέλος αν και έχουν εξαγγελθεί δεκάδες μικρά η μεγαλύτερα έργα για την βελτίωση των λιμενικών υποδομών και έχουν συσταθεί αρκετά εποπτικά όργανα, η κατάσταση που επικρατεί δεν βελτιώνεται. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Ακτή Βασιλειάδη στον Πειραιά αλλά και το λιμάνι του Λαυρίου που παραμένει αποκομμένο και μη ελκυστικό για δρομολογήσεις πλοίων.


ΕΠΕΡΩΤΩΝΤΑΙ ΟΙ κ. ΥΠΟΥΡΓΟΙ:


Γιατί δεν προχώρησαν στην άρση των διατάξεων που διαιωνίζουν τον κρατικό παρεμβατισμό γιατί δεν εναρμόνισαν το νέο θεσμικό πλαίσιο με τα Ευρωπαϊκά δεδομένα, και γιατί δεν πήραν όλα τα αναγκαία μέτρα στήριξης και τόνωσης της ακτοπλοΐας ενόψει της απελευθέρωσης;

Τελευταία Ενημέρωση στις Πέμπτη, 29 Σεπτέμβριος 2011 09:25
Περισσότερα...
 
Μετάδοση των εργασιών της Βουλής από τα ηλεκτρονικά Μ.Μ.Ε. PDF Εκτύπωση E-mail

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους Υπουργούς Τύπου και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και Μεταφορών και Επικοινωνιών

Η Νέα Δημοκρατία, έγκαιρα και επίμονα, ανέδειξε την ανάγκη και τη σπουδαιότητα της δωρεάν ραδιοτηλεοπτικής μετάδοσης των εργασιών της Βουλής, με στόχο την αναβάθμιση τόσο της ποιότητας της Δημοκρατίας όσο και του Κοινοβουλίου. Είναι άλλωστε προφανές ότι η ραδιοτηλεοπτική μετάδοση των εργασιών της Ολομέλειας και των Επιτροπών της Βουλής αφενός παρέχει στο Βουλευτή τη δυνατότητα ν' αναδείξει το γενικότερο κοινοβουλευτικό έργο του, χωρίς να εξαρτάται ούτε από τα ιδιωτικά ραδιοτηλεοπτικά μέσα, ούτε από την κρατική ραδιοφωνία και τηλεόραση. Και, αφετέρου, εξασφαλίζει στον πολίτη τη δυνατότητα να παρακολουθεί και να κρίνει το έργο των εκπροσώπων του στο Κοινοβούλιο.

Τελευταία Ενημέρωση στις Πέμπτη, 29 Σεπτέμβριος 2011 09:25
Περισσότερα...
 
Προβλήματα Δικαιοσύνης Εκτύπωση E-mail
13/12/2002

Η Δικαιοσύνη για να συνεχίσει να είναι το 'οχυρό της Δημοκρατίας' και η τελευταία ελπίδα του αδικούμενου έλληνα πολίτη, εκτός από την αντικειμενική και ελεύθερη και αδέσμευτη κρίση των λειτουργών της, πρέπει να επιτελεί το έργο της μέσα σε εύλογο χρόνο για να υπηρετεί και την ιδέα της ταχείας απονομής της και της αποκατάστασης του δικαίου.
Δυστυχώς η κατάσταση που υπάρχει σήμερα είναι επιεικέστατα απαράδεκτη και αγγίζει τα όρια της αρνησιδικίας, αν δεν τα υπερβαίνει σε ορισμένες περιπτώσεις. Οι παρατιθέμενες χρονολογίες και οι αριθμοί είναι αρκετά εύγλωττοι και αποκαλύπτουν αναμφίβολα την τραγική πραγματικότητα:

Περισσότερα...
 
<< Έναρξη < Προηγούμενο 1 2 3 4 5 Επόμενο > Τέλος >>

Σελίδα 4 από 5

Οπτικο Ακουστικό Υλικό

Που θα μας βρείτε

Νίκαια:
Σολωμού 2Γ 184 50 
Τηλ:  210 4901 777,
          210 4901 770,
          210 4902 622,
Fax:  210 4903 526
E-mail: tassos@nerantzis.gr
              tasosner@otenet.gr

Δείτε επίσης...

  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow